elen

Καλώς ήρθατε στο dirfys.gr, ένα site στο οποίο μπορείτε να βρείτε σχεδόν τα πάντα σχετικά με την περιοχή της Δίρφυς. Σκοπός μας είναι να δείξουμε και να αναδείξουμε τις ομορφιές της περιοχής σε όσους δεν την έχουν επισκεφτεί, να προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες στους κατοίκους της και να φέρουμε πιο κοντά τους απανταχού Δίρφυους.

Καλή περιήγηση

 

                                                                                                                          

Mέχρι περίπου τον 10ο αιώνα όταν ο Ιερέας έλεγε «τας θύρας τας θύρας εν σοφία ...
Διαβάστε περισσότερα...
Σε μια απόφαση-σταθμό, που φέρνει έναν αέρα από... Μεσαίωνα στην Γηραιά Ήπειρο, ...
Διαβάστε περισσότερα...
  Κυβερνοπόλεμος φαίνεται να έχει ξεσπάσει μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, με ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ασθενής σεισμική δόνηση μεγέθους 3,8 Ρίχτερ σημειώθηκε 11 χιλιόμετρα δυτικά της ...
Διαβάστε περισσότερα...
Μεταφορά 850 θέσεων κοινωφελούς εργασίας για το πρόγραμμα του υπουργείου υγείας ...
Διαβάστε περισσότερα...
Μία ακόμη περίοδος νηστείας είναι και η λεγόμενη νηστεία των Αγίων Αποστόλων, η ...
Διαβάστε περισσότερα...
Τα κινητά και ασύρματα τηλέφωνα, τα ασύρματα δίκτυα και οι ηλεκτρικές συσκευές ...
Διαβάστε περισσότερα...
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι τιμές στην αγορά ακινήτων έχουν πέσει κατακόρυφα. ...
Διαβάστε περισσότερα...
Οι εμπειρογνώμονες σε θέματα διατροφής διστάζουν να καλέσουν οποιαδήποτε τροφή ...
Διαβάστε περισσότερα...
Prev Next

bai tv1

           B.A.I. TV

joomla menu problem

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Καμία εκδήλωση
A+ R A-

Όσοι ασχολούνται με την κτηνοτροφία λέγονται τσοπάνηδες. Με το ίδιο όμως όνομα λένε και τον ψυχογιό που τυχόν έχουν για να φυλάει τα πρόβατα ή τα γίδια. Αν αυτός είναι σε πολύ νεαρή ηλικία τον λένε ...

Από τα παλιά χρόνια η μελισσοκομία, υπήρχε σαν απασχόληση, με μικρή παραγωγή πάντα στη Στενή. Δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί επάγγελμα, λόγω του μικρού αριθμού των μελισσιών. Καπνιστήρι. ...

Το μάζεμα της ελιάς στη Στενή άρχιζε το Νοέμβριο, όμως από πριν πήγαιναν και συνέλεγαν την «χαμάδα» ελιές που είχαν πέσει από το δέντρο λόγω ωρίμανσης ή από τον αέρα.

Ακόμα νωρίτερα πήγαιναν και ...

Οι Στενιώτες τα αμπέλια τους τα φύτευαν σε περιοχές που τα χώματα ήταν «τραγανά», που δεν κρατούσαν δηλαδή νερό, δεν ήτανε «βαρκά» κατά τη συνηθισμένη έκφραση.

Τέτοιες περιοχές που ανταποκρίνονταν ...

Μόλις τέλειωνε ο θερισμός άρχιζε το αλώνισμα. Τοποθετούσαν τα δεμάτια σε στρογγυλό σχήμα, με ένα αφαλό (κενό) στη μέση, για να ανοίξουν τους κύκλους που έκαναν τα ζώα και να μην ζαλίζονται. Κάποιοι ...

Ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο ενός λαού είναι και οι δοξασίες, οι προλήψεις και τα έθιμα, που επικρατούν κατά τη γέννηση, όπως γίνεται και για τις άλλες δύο στιγμές της ανθρώπινης ζωής, τον γάμο ...
  Ο θερισμός ξεκίναγε περί τα μέσα με τέλη Ιουνίου. Η δουλειά αρχίζει τα χαράματα κάθε μέρα και τελειώνει αργά το βράδυ. Το θερισμό τον έχουν αναλάβει οι γυναίκες, ενώ οι άντρες θα δέσουν και ...

Οι εργασίες ξεκινούσαν από τον Οκτώβριο, που γινόταν το όργωμα και η σπορά, για τη φάβα, τις φακές, το βίκο και τη ρόβη, καθώς και της σίκαλης (βρίζας) που χρησιμοποιούσαν τις ίνες της για να ...

ΟΙ ΤΣΟΠΑΝΗΔΕΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΤΟΥΣ
ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ
ΤΟ ΜΑΖΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ
ΤΑ ΑΜΠΕΛΙΑ ΚΑΙ Ο ΤΡΥΓΟΣ
ΑΛΩΝΙΣΜΟΣ
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΣΤΗ ΣΤΕΝΗ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΘΕΡΙΣΜΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΟΣΠΡΙΑ ΚΑΙ ΖΩΟΤΡΟΦΕΣ

Οικονομία

Νέο ρεκόρ κατασχέσεων κατέρριψε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων τον Απρίλιο, ...
Διαβάστε περισσότερα...

Παράξενα

Επιστήμονες ανακάλυψαν μια -όχι σπάνια- γονιδιακή παραλλαγή που αποτελεί το ...
Διαβάστε περισσότερα...

Κοινωνία

Εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης, ύψους 49.786.353,81 ευρώ, προκειμένου να προχωρήσει η ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πολιτική


Ολοκληρώθηκε πριν από λίγα λεπτά η ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον ...
Διαβάστε περισσότερα...

Περιβάλλον

Από αυτούς οι 10 μοιάζουν με τη Γη Την ύπαρξη 219 νέων πλανητών εκτός του ηλιακού ...
Διαβάστε περισσότερα...

Απόψεις

Το φτερό που δεν άντεξε να φορτωθεί η καμήλα, μια διδακτική ιστορία για τον πόνο ...
Διαβάστε περισσότερα...

Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΗ ΣΤΕΝΗ ΕΥΒΟΙΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ

spiti steni

 

Σαν κοινωνικός θεσμός ο γάμος, η εκκλησιαστική τελετή με την οποία καθαγιάζεται η ένωση άντρα και γυναίκας για κοινωνική συμβίωση, είναι από τους σπουδαιότερους σταθμούς στη ζωή του ανθρώπου και βοηθά σε μεγάλο βαθμό στη διατήρηση και την ευτυχία των ανθρωπίνων ομάδων.

Στη γλώσσα του λαού, αρκετές φράσεις και παροιμίες, δείχνουν τη σημασία που έχει το γεγονός στη ζωή των ανθρώπων. Γύφτικος γάμος (για άκοσμη ευθυμία ή ευτελή επίδειξη). Πάρτονε στο γάμο σου να σου πει και του χρόνου(για ανάρμοστες ευχές αγροίκου). Γάμος και τσουκάλι θεν΄ ανάγκαση μεγάλη (ότι ορισμένες δουλειές χρειάζονται μεγάλη δραστηριότητα). Με τη μια τη θυγατέρα πέντε γάμους έκανα (για κάποιον που υπόσχεται το ίδιο πράγμα σε πολλούς). Δεν έφαγαν ούτε του γάμου τα κομμάτια (για όσους έφτασαν γρήγορα σε ρήξη). όποιος δεν πάντρεψε κορίτσι και δεν έφτιαξε σπίτι, δεν ξέρει τι θα πει βάσανα. Άμα θέλει η νύφη κι ο γαμπρός, τύφλα να  ΄χει ο πεθερός κλπ.

Στα νεότερα και τα σημερινά χρόνια, οι αντιλήψεις για το γάμο δεν διαφέρουν και πολύ από τα παλαιότερα χρόνια. 0 γάμος αποτελεί και σήμερα υποχρέωση του καθενός προς τον εαυτό του και προς την κοινωνία, θεωρείται «ο δρόμος του Θεού» και είναι πολλές οι ευχές προς τα αγόρια και τα κορίτσια, οι σχετικές με σύντομη και καλή αποκατάσταση με το γάμο. Στις χαρές σου, στο γάμο σου, με το καλό στο σπιτάκι σου, καλή τύχη κλπ.

Βέβαια, πριν χρόνια, ήταν δύσκολο να παντρευτεί κανείς από έρωτα, για το λόγο ότι η επικοινωνία μεταξύ αγοριών και κοριτσιών ήταν δύσκολη εξαιτίας των ηθών της εποχής, αλλά και συνήθως γιατί τον πρώτο λόγο είχαν οι γονείς για την επιλογή της νύφης ή του γαμπρού. Ο μόνος αληθινός ίσως έρωτας, απευθυνόταν στην προίκα. Κατά συνέπεια το λόγο είχαν οι προξενήτρες.

Οι προξενήτρες λοιπόν, ήταν άτομα με εξαιρετικές ικανότητες, που με τη δύναμη της πειθούς και της τέχνης του λόγου, μπορούσαν να κάνουν το άσπρο μαύρο και να συνταιριάξουν δύο τελείως ανόμοιους ανθρώπους.

Κι όμως, για τα ήθη της εποχής εκείνης, η δράση τους τις περισσότερες φορές ήταν ευεργετική, γιατί τα ήθη, ο σεβασμός, η συστολή, λειτουργούσαν ανασταλτικά, ακόμα κι αν υπήρχαν οι πιο αγνές προθέσεις, ώστε εκατομμύρια γάμοι ίσως δεν θα είχαν γίνει μέσα σ' αυτό το ατέλειωτο χρονικό «διάβα» της ιστορίας μας και ιδιαίτερα τα 400 σκοτεινά χρόνια της Τουρκοκρατίας, όπου τα ήθη έγιναν ακόμη πιο φορτισμένα και έτσι έπρεπε για να μην εκφυλιστεί το γένος. 

Μερικές προξενήτρες όταν πήγαιναν στοσπίτι που θα έκαναν το προξενιό, έβγαζαν τη μύξα τους και την κολλούσανστο παράστωμα της πόρτας, για να κολλήσει έτσι και το προξενιό.

Η ημέρα του γάμου ορίζεται από πριν με κοινή απόφαση και εξαρτάται από το χρόνο που έχουν στη διάθεση τους (γεωργικές ασχολίες, κτίσιμο σπιτιού , συμπλήρωμα των προικιών κ.λπ.) Για την ακριβή όμως ημερομηνία, υπολογίζεται και η έμμηνος ρύση της κόρης, γι΄ αυτό σύμφωνα με την παροιμία «Το μήνα έχει (ορίζει) ο γαμπρός και τη βδομάδα η νύφη».

Αποφεύγεται να γίνει ο γάμος τον μήνα Μάιο, τη Σαρακοστή και το δωδεκάμερο, ενώ από τις μέρες της εβδομάδας, αποφεύγεται η Τετάρτη, (όλα ανάποδα κι ο γάμος την Τετράδη).

Τις μέρες, από Δευτέρα μέχρι και την Πέμπτη, γινόντουσαν όλες οι σχετικές προετοιμασίες, όπως η τακτοποίηση των προικιών, καθαριότητες, η σύνταξη του προικοσύμφωνου κ.λπ., ενώ την Πέμπτη ανάπιαναν τα προζύμια για τις πίττες.

Να θυμίσουμε ότι το προικοσύμφωνο γινόταν μία απ' αυτές τις μέρες που προαναφέραμε, εκτός από την Τρίτη και ότι τα προζύμια τα ανάπιανε μια κοπέλα, παντρεμένη ή ανύπαντρη, αλλά που ζούσανοι γονείς της.

Την Παρασκευή έφτιαχναν την πίττα και στο σπίτι του γαμπρού και στο σπίτι της νύφης. Το «χαμούρι» με το οποίο θα έφτιαχναν την πίττα, ήταν με προζύμη, ενώ αυτό που θα χρησιμοποιούσαν για τα «κεντίδια» ήταν άζυμο. Επίσης να πούμε ότι άλειβαν το ταψί με κερί για να μη σκάει η πίτα. Την Παρασκευή επίσης έφτιαχναν και το «Γιούκο», ενώ πολλά από τα προικιά τα τακτοποιούσαν σαν σε «έκθεση». Το βράδυ οι συγγενείς της νύφης πήγαιναν στο σπίτι της, όπου ασήμωναν τα προικιά, έτρωγαν, έπιναν και χόρευαν την πίττα.

Παρομοίως και στο σπίτι του γαμπρού, οι δικοί του συμπέθεροι, μαζευόντουσαν και διασκέδαζαν, χορεύοντας την πίττα. Στη συνέχεια οι συμπέθεροι του γαμπρού πήγαιναν στο σπίτι της νύφης, όπου ασήμωναν τα προικιά και όλοι μαζί διασκέδαζαν.

Το Σάββατο ήταν ημέρα προετοιμασίας για τα φαγητά. Σφάζανε τα αρνιά, κατσίκια κλπ., έφτιαχναν τις γαρδούμπες, ανάβραζαν το κρέας κ.α.. 0 καθένας βέβαια στο δικό του σπίτι.

Την Κυριακή, ο γαμπρός, μαζί με τα όργανα (αν υπήρχαν), έπαιρνε τον κουμπάρο και πήγαιναν στο σπίτι της νύφης, την έπαιρναν και κατευθύνονταν προς την εκκλησία

Ύστερα από την τέλεση του μυστηρίου και τον καθαγιασμό της ένωσης του ζευγαριού, όλοι μαζί πηγαίνουν στο σπίτι της νύφης όπου τρώνε πίνουν και χορεύουν.

Κατά το απόγευμα αρχίζουν να πετάνε τα προικιά από το χαγιάτι του σπιτιού στην αυλή, όπου είχαν ήδη στρώσει κουρελούδες. Τα πρώτα πράγματα τα κατέβαζε ο γαμπρός και η νύφη και είχαν καθαρά συμβολικό χαρακτήρα. 0 γαμπρός κατέβαζε το σίδερο του σιδερώματος και η νύφη μια εικόνα, συνήθως την Παναγία που κρατούσε στα χέρια της το μικρό Χριστό. Το σίδεροσυμβόλιζε τη δύναμη και η εικόνα την ευλογία του Θεού και της Παναγίας στο νέο ζευγάρι.

Τελευταία απ' τα προικιά έμενε η τσέργα, στην οποία κάθονταν επάνω κάποιοι συμπέθεροι της νύφης, ώστε αναγκαζόταν ο κουμπάρος να τους ασημώσει για να τους την πάρει. Μετά φόρτωναν τα προικιά σε μουλάρια και τα μετέφεραν στο σπίτι του γαμπρού.

Μπροστά η νύφη κι ο γαμπρός, πάνω σε άλογο ή πεζή και πίσω ακολουθούσαν οι συμπέθεροι. Μόλις έφταναν στην αυλή του σπιτιού του γαμπρού, η νύφη, πετούσε δεξιά, αριστερά, πίσω και μπρος (στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα) ρόδια και καρύδια.

Όταν έφταναν στην πόρτα του σπιτιού, ο κουμπάρος έβαζε του γαμπρού και της νύφης τα στέφανα, ενώ στη νύφη έδιναν ένα ποτήρι μέλι, με το οποίο έφτιαχνε τέσσερις σταυρούς, στα τέσσερα σημεία της πόρτας, δεξιά, αριστερά, πάνω και κάτω. Ύστερα της έβαζαν ένα σίδερο για να πατήσει πριν μπει στο σπίτι. Το σίδερο αυτό ήταν συνήθως το συνδαύλιστρο (ζντράφτος).

Επακολουθούσε και πάλι φαγοπότι και γλέντι μέχρι αργά, στο σπίτι του γαμπρού.

Αν η νύφη δεν ήταν «εντάξει», δεν ήταν δηλαδή παρθένα κι αυτό διαπιστωνόταν κατά την πρώτη νύχτα του γάμου, τότε ο γαμπρός την άλλη μέρα, αφού προηγουμένως συμβουλευόταν και τους γονείς του και αφού εκτιμούσαν τα «υπέρ» και τα «κατά», συνήθως την έστελναν πίσω στο σπίτι της την επόμενη νύχτα καβάλα σε σκουρόχρωμο γαϊδούρι (την έστειλε πίσω με το λάιο γαϊδούρι) ήταν η συνηθισμένη έκφραση. Η οικογένεια της νύφης ήταν υποχρεωμένη να την δεχτεί και επί πλέον ο γαμπρός της «έγραφε» και κάποιο περιουσιακό στοιχείο, κατά κανόνα κάποιο χωράφι. Την χειρονομία αυτή τη λέγανε «Πανωτίμι».

Σε μία εβδομάδα περίπου, γινόντουσαν τα επιστρόφια (πιστρόφια), όπου ο γαμπρός με τη νύφη και άλλους συγγενείς επισκέπτονταν το σπίτι των γονιών της νύφης, αλλά ο αριθμός των επισκεπτών έπρεπε να ήτανε μονός ( τρεις ή πέντε ή επτά κ.λπ.)

Συνηθιζόταν στα πιστρόφια, η μάνα της νύφης να προσφέρει στο νέο αντρόγυνο ένα ζευγάρι κότες.

Ένα από τα τραγούδια που συνήθιζαν να λένε στους γάμους, ήταν κι αυτό.

Νύφη μου ξαστερόγυαλη 

και λαμπερό φεγγάρι 

πού το  βρες, που το διάλεξες

 αυτό το παλικάρι

Ούτε τα γρόσια μου έδωσα

 ούτε και τα φλουριά μου 

παρά μου τον εχάρισε 

η δόλια η πεθερά μου.

Νύφη μου όταν πρωτομπείς

 μες του γαμπρού το σπίτι

 σαν κυπαρίσσι να σταθείς 

σαν λεμονιά ν' ανθίσεις

Νύφη μου καλορίζικα

Ήρθα κι εγώ στο γάμο

Αν δεν ζούσε κάποιος από τους γονείς του γαμπρού ή της νύφης, το τραγούδι τελείωνε ως εξής.

Τούτη η μέρα σήμερα,

 ανάσταση μου 'φάνει 

αν ζούσε κι ο πατέρας-μητέρα (του ή της) 

θα είχε άλλη χάρη.

Όταν ο γαμπρός ερχόταν από άλλο χωριό, στο χωριό της νύφης για να γίνει ο γάμος, ήταν καβάλα σε άλογο ή μουλάρι, προτιμότερο όμως ήταν το άλογο, αλλά ανεξάρτητα από το είδος του ζώου. έπρεπε οπωσδήποτε να ήταν κόκκινο.

Οι συμπέθεροι της νύφης έβγαιναν να προϋπαντήσουν το γαμπρό με την συνοδεία του και όποιος πρόφταινε και έπιανε τα χαλινάρια του αλόγουτου γαμπρού, έπαιρνε ένα ταγάρι που κουβαλούσε ο γαμπρός μαζί του, που είχε μέσα ψωμί, κρασί και κρέας.

Να πούμε επίσης, ότι όποιος έπιανε το χαλινάρι, πυροβολούσε στον αέρα για να τον ακούσουν οι άλλοι που είχαν προστρέξει γι΄ αυτό το σκοπό και να σταματήσουν, γιατί όλοι αυτοί, συνήθως δεν πήγαιναν μαζί, αλλά έπιαναν διάφορα σημεία και μονοπάτια, υπολογίζοντας από πού πιθανόν θα περνούσε ο γαμπρός.

Αυτός λοιπόν που έπιανε το χαλινάρι, οδηγούσε το γαμπρό στο χωριό της νύφης για να γίνει ο γάμος.

Αυτή η διαδικασία, ήταν τα λεγόμενα «μπατίκια». Η λέξη είναι από το «εμβατίκια» το «έμπα», την είσοδο του γαμπρού στο χωριό της νύφης.

Αλλά και μετά το γάμο, όταν η νύφη παντρευόταν και έπρεπε να φύγει για άλλο χωριό τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά.

Μετά το πέταμα και το φόρτωμα των προικιών και ενώ η νύφη αποχαιρετούσε τους γονείς τ' αδέλφια της και τους συγγενείς, κάτω στην αυλή τα μουλάρια φορτωμένα περίμεναν, ο κόσμος πολύς (καλεσμένοι και ακάλεστοι) είχαν συγκεντρωθεί να κατευοδώσουν τη νύφη για το μεγάλο ταξίδι της.

Κι όταν η νύφη κατέβαινε τις σκάλες, ίσως κάποιος απ' τους οργανοπαίχτες κλαριντζήδες, αλλά συνήθως κάποιος ηλικιωμένος, απ' αυτούς που βρίσκονταν έξω στην αυλή, σαν «αυτόκλητος τροβαδούρος» άρχιζε ένα τραγούδι μακρόσυρτο, πονεμένο, κάτι σαν «γαμήλιο μοιρολόι».

Μάνα μου τα λουλούδια μου

Συχνά να τα ποτίζεις

Μάνα μου γλυκιά

Φεύγω για την ξενιτειά

Και το τραγούδι, απ' το στόμα του τροβαδούρου, έφτανε και στα χείλη των υπολοίπων, που σιγανά-σιγανά προσπαθούσαν να τραγουδήσουν, αλλά στην πραγματικότητα έβγαινε από μέσα τους, κάτι σαν βόμβος, σαν βογκητό, σαν μούγκρισμα πληγωμένου ζώου.

Και η νύφη, χωρίς να μπορεί να τηρήσει πια τα «προσχήματα» πέφτει με δάκρυα και γοερούς λυγμούς στην αγκαλιά των γονιών της, ενώ ο κόσμος καταβάλλει υπερπροσπάθεια να συγκρατήσει τα δάκρυα που πιεστικά και ξεδιάντροπα εννο­ούσαν να φανερώσουν αυτό που έκρυβαν μέσα τους.

Μέσα σ' αυτή τη συναισθηματική πάλη, με τη νύφη πνιγμένη στα δάκρυα και αφημένη στα αναφιλητά της και με τα πρόσωπα των ανθρώπων παραμορφωμένα σε «εικαστικές φιγούρες», ο αυτόκλητος τροβαδούρος, άπονος, σκληρόκαρδος, ανηλεής και αδυσώπητος, δυνάστης των ανθρώπινων συναισθημάτων, συνεχίζει να μπήγει πιο βαθιά το μαχαίρι στην πληγή που ήδη άνοιξε.

Στη βρύση που ’παιρνα νερό

ας πα να πάρουν κι άλλες.

Μάνα μου γλυκιά

Φεύγω για την ξενιτειά

Επιτέλους το δράμα τελειώνει. Τα όργανα αναλαμβάνουν να δώσουν την εύθυμη νότα. Τα καταφέρνουν. Τα συναισθήματα μεταλλάσσονται. Η πομπή ξεκινάει, ο κόσμος ακολουθεί και τραγουδάει. Φτάνουν στην άκρη του χωριού, ο κόσμος σταμα­τάει. Συνεχίζουν μόνο οι συμπέθεροι του γαμπρού και της νύφης, για να συνεχίσουν τη χαρά στο χωριό του γαμπρού. Στο δρόμο λένε τραγούδια για τον γαμπρό-αητό και τη νύφη-περιστέρα, οι συμπέθεροι ανταλλάσσουν πειράγματα. Πιο πολύ πειράζουν οι συμπέθεροι του γαμπρού, για τη νύφη που τους την παίρνουν και που για αυτούς είναι καμάρι και λάφυρο μαζί.

 

Και η νύφη, με το κεφάλι ψηλά και τα μάτια ίσια μπροστά, κρατώντας σφιχτά τα γκέμια του αλόγου με το ένα χέρι και με το άλλο ίσως κάποιο φυλαχτό που της έδωσε η μάνα της την τελευταία στιγμή, κοιτάζει τον ορίζοντα, λες και θέλει από τώρα να δει, να αναγνωρίσει το νέο της σπιτικό, που από δω και μπρος, εκεί θα είναι για όλη της τη ζωή, αρχόντισσα και σκλάβα μαζί.

Γιάννης Γιαννούκος

Ξενώνας "Νακαράκη"

Μουσικό Πανδοχείο

xenonas

ΨΥΓΕΙΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

cafe1743 steni logo oval2

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Ανακοινώσεις

ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΖΟΠΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ


Οι πορείες που οργανώνονται από την ομάδα μας απευθύνονται σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Το μόνο που χρειάζεται για κάθε συμμετοχή είναι όρεξη, σωστά παπούτσια, κατάλληλη ενδυμασία ( ανάλογα με την εποχή και τον καιρό), νεράκι κ ίσως κάτι ελαφρύ για μασούλημα (καθένας φροντίζει για τον εαυτό του).
Όποιος δεν έχει μεταφορικό επικοινωνεί με την ομάδα. Η μεταφορά μας στα σημεία συνάντησης και έπειτα στην αφετηρία της πεζοπορίας γίνεται από Ι.Χ., ο αριθμός των οποίων καθορίζεται από τη συμμετοχή και την αναγκαιότητα. Αυτοκίνητα ξεκινάνε από Χαλκίδα, Αρτάκη και Στενή.
Είμαστε ερασιτέχνες, λάτρεις των όμορφων διαδρομών και των ξεχωριστών τοπίων. Αυτό σημαίνει ότι για να συμμετάσχει κανείς στις βόλτες μας δεν χρειάζονται δεξιότητες, φοβερές αντοχές ή εμπειρία ανάλογα βέβαια και με τον βαθμό δυσκολίας της κάθε διαδρομής.
Δεν υπάρχει αριθμητικός περιορισμός όσον αφορά στις συμμετοχές. Μπορεί να έρθει όποιος το επιθυμεί και να φέρει και την παρέα του. Ελάτε να γνωριστούμε!
Μόνη και βασική προϋπόθεση: η αγάπη και ο σεβασμός για τον περιβάλλον.

 

https://www.facebook.com/groups/298771773841121/?ref=bookmarks

Φυσιολατρικός Ορειβατικός Σύλλογος

19146230 1466826550105351 1441261778205209581 n

manitariadirfys

Στενή Δίρφυος

embed google map embedgooglemap.net

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΣΤΕΝΗ

Εισάγετε τη διέυθυνση σας και βρείτε την καλύτερη διαδρομή για εσάς!