elen

Καλώς ήρθατε στο dirfys.gr, ένα site στο οποίο μπορείτε να βρείτε σχεδόν τα πάντα σχετικά με την περιοχή της Δίρφυς. Σκοπός μας είναι να δείξουμε και να αναδείξουμε τις ομορφιές της περιοχής σε όσους δεν την έχουν επισκεφτεί, να προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες στους κατοίκους της και να φέρουμε πιο κοντά τους απανταχού Δίρφυους.

Καλή περιήγηση

 

                                                                                                                          

Άρχισε σήμερα και λήγει στις 8 Αυγούστου η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο ΑΣΕΠ ...
Διαβάστε περισσότερα...
«Περί μέτρων ασφαλείας του κοινωνικού καθεστώτος και προστασίας των ...
Διαβάστε περισσότερα...
Κάθε μορφή ήπιας άσκησης είναι ευεργετική για την υγεία της καρδιάς. Το ...
Διαβάστε περισσότερα...
Τρεις στους δέκα συνολικά φορολογούμενους δεν μπόρεσαν να πληρώσουν την πρώτη ...
Διαβάστε περισσότερα...
Πολλές ιστοσελίδες και υπηρεσίες στο internet έχουν συνήθως «παράλογες» ...
Διαβάστε περισσότερα...
  Στις 6 Αυγούστου εορτάζεται η ανάμνηση της Θείας Μεταμορφώσεως του ...
Διαβάστε περισσότερα...
Με τον όρο υπόταση ορίζεται η χαμηλή αρτηριακή πίεση. Στην υπόταση η συστολική ...
Διαβάστε περισσότερα...
Τρία νέα προγράμματα απασχόλησης για 12.774 ανέργους βγάζει τις επόμενες ημέρες ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο εορτασμός της Παναγιάς στα Δωδεκάνησα, είναι ξεχωριστός, με πανηγύρια σε όλα ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το μυστικό αποκαλύπτεται μετά από μελέτες που δείχνουν ότι, παρά το γεγονός πως ...
Διαβάστε περισσότερα...
Δεν υπάρχει κανένα όριο στο κυνήγι των like στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κι έτσι ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης σαν σήμερα το 1828 μίλησε για “νενέκους” και είπε το ...
Διαβάστε περισσότερα...
Prev Next

bai tv1

           B.A.I. TV

joomla menu problem

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Καμία εκδήλωση
A+ R A-

Και τα live στην κεντρική πλατεία Στενής συνεχίζονται..!

Στα χρόνια των πατεράδων και των παππούδων μας, δεν υπήρχαν φούρνοι όπως σήμερα, που αγοράζουμε το ψωμί και άλλα αρτοσκευάσματα.


Πολλά σπίτια είχαν φούρνους στις αυλές τους, για να ψήνουν μόνοι ...

Το γουρούνι, οι περισσότεροι Στενιώτες το αγόραζαν από το παζάρι της Κάτω Στενής την 1η Σεπτεμβρίου. Το έτρεφαν για τέσσερις περίπου μήνες και παραμονές Χριστουγέννων το έσφαζαν. Επειδή όμως η ...

 Οσοι μεγαλώσαμε σε χωριό έχουμε ακούσει πάρα πολλές από τις πιο κάτω λέξεις και φράσεις,ξέρετε τι σημαίνουν…   Αποκόβω: απογαλακτίζω.

Αγγειό (το): δοχείο, σκεύος.

Ανάρμεγος: το ...

Τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου «έβγαιναν» τα σύκα.

Το σύκο είναι βρώσιμος καρπός κατάλληλος για ζωοτροφή και ανθρώπινη διατροφή, με γλυκιά γεύση. Έχει μεγάλη θρεπτική αξία και αρκετές ...

Μέσα στον υπέροχο τόπο της Δημιουργίας του Θεού, κάτω από τους αιωνόβιους πλάτανους και δίπλα στα τρεχούμενα νερά του ποταμού, πανηγύρισε με λαμπρότητα, την ετήσια μνήμη του, το Προσκυνηματικό ...

Κατά τη διάρκεια της συγκομιδής του ελαιοκάρπου, ξεχώριζαν τις ελιές που είχαν πέσει κάτω πριν από το τίναγμα και δεν ήταν «χτυπημένες» ή «σκουληκιασμένες», για να τις φτιάξουν φαγώσιμες.

 

...

Μετά τον τρύγο και το πάτημα των σταφυλιών, πολλοί κρατούσαν μούστο για να φτιάξουν μ΄ αυτόν μουστοκούλουρα, μουσταλευριά, μουστόπιτες, σουτζούκια ή ακόμα και πετιμέζι.

Το μούστο όμως που κρατάνε, ...

LIVE 25/8/17
Χαψομακαρόνια
Το γουρούνι
Το λεξικό των τσοπάνηδων
Αποξηραμένα σύκα
ΜΕ ΛΑΜΠΡΟΤΗΤΑ Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤΑ ΚΑΜΠΙΑ
Φαγώσιμες ελιές
Το χώρισμα του μούστου και οι μουσταλευριές

Οικονομία

  Έντεκα μέτρα-σοκ στο ασφαλιστικό μπαίνουν σε εφαρμογή από την 1/1/2018 και ...
Διαβάστε περισσότερα...

Παράξενα

Πολλές είναι οι γιορτές της Παναγίας μέσα στον χρόνο. Όλες ονομάζονται ...
Διαβάστε περισσότερα...

Κοινωνία

Ξεκίνησε η εκκαθάριση του φόρου που θα πληρωθεί σε πέντε δόσεις. Γιατί ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πολιτική


Η ​​δημοκρατία στην Eλλάδα σήμερα είναι μια γελοιώδης παρωδία δημοκρατίας. Mας ...
Διαβάστε περισσότερα...

Περιβάλλον

  Στις ΗΠΑ αναμένεται με ανυπομονησία η πρώτη ολική έκλειψη του ηλίου εδώ ...
Διαβάστε περισσότερα...

Απόψεις

Πότε επιτέλους θα καθίσουμε σοβαρά όλοι να ασχοληθούμε με την τεράστια ...
Διαβάστε περισσότερα...

Dirfys

Βάσεις 2017: Οι εκτιμήσεις για τα μόρια στις περιζήτητες σχολές ανά πεδίο

panellinies 2017

Στην τελική ευθεία για την ανακοίνωση των βάσεων οδεύουμε, καθώς σε περίπου δύο εβδομάδες οι υποψήφιοι θα γνωρίζουν τις βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τη Δευτέρα 28 ή την Τρίτη 29 Αυγούστου 2017 αναμένεται να δημοσιοποιηθούν από το υπουργείο Παιδείας οι βάσεις εισαγωγής στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τα ονόματα των επιτυχόντων.

Φέτος διαγωνίστηκαν για μια θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση 81.605 υποψήφιοι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου (σχεδόν 4.000 περισσότεροι από πέρσι), ενώ ο συνολικός αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε περίπου κατά 750 θέσεις.

Ο αυξημένος αριθμός των υποψηφίων και η μείωση των θέσεων στις περιζήτητες σχολές αυξάνει τον ανταγωνισμό και την αγωνία.

Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, ορατή είναι η άνοδος στα περισσότερα τμήματα. Στις Θεωρητικές Σχολές, περίπου 200 υποψήφιοι περισσότεροι από πέρυσι συγκέντρωσαν από 17.500 μόρια και πάνω. Αυτό σημαίνει άνοδο στη Νομική Αθήνας και Θεσσαλονίκης, αλλά και στα περισσότερα υψηλόβαθμα τμήματα του Πεδίου.

Επίσης, ελάχιστα θα είναι τα τμήματα που θα δεχθούν υποψηφίους με λιγότερα από 10.000 μόρια. Αυτό αφορά κυρίως ορισμένα ξενόγλωσσα τμήματα. Σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα των Ανθρωπιστικών Επιστημών αναμένεται άνοδος, η οποία θα ξεκινάει από τα 150 και θα φτάνει στα 500 μόρια.

Η Νομική Αθήνας αναμένεται να κινηθεί στα18.300-18.500 μόρια, ενώ η Νομική Θεσσαλονίκης στα 18.050-18.250. Απώλειες θα σημειώσουν τα Μουσικά Τμήματα, λόγω των χειρότερων επιδόσεων στα ειδικά μαθήματα.

Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο περισσότερα από 40 τμήματα αναμένεται να βρεθούν κάτω από τα 10.000 μόρια. Πτώση θα σημειώσουν και οι υψηλόβαθμες σχολές των Θετικών Σπουδών. Μάλιστα, η πτώση αναμένεται να είναι σημαντική για όλες τις σχολές οι οποίες κινήθηκαν πέρυσι πάνω από τα 15.000 μόρια, καθώς φέτος είναι λιγότεροι κατά 663 οι μαθητές που κινήθηκαν πάνω από τα 17.000 μόρια.

Οι περιζήτητες σχολές του ΕΜΠ, όπως οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί αναμένεται να κινηθούν κάτω από τα 18.500, ενώ οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί κάτω από 18.300. Σημαντική πτώση αναμένεται και στα τμήματα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, τα οποία πέρσι είχαν μεγάλη άνοδο.

Από τη σημαντική πτώση στις Πολυτεχνικές Σχολές θα συγκρατηθούν μόνο οι Αρχιτεκτονικές, λόγω καλύτερων επιδόσεων στο γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο.

To 3o Επιστημονικό Πεδίο θα κινηθεί υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι. Για τις περιζήτητες Ιατρικές Σχολές, φέτος είναι 1.386 οι υποψήφιοι που συγκέντρωσαν περισσότερα από 18.500 μόρια, ενώ πέρσι ήταν 1.422.

Η Ιατρική Αθήνας αναμένεται να κινηθεί γύρω στα 19.100 μόρια και η Ιατρική Θεσσαλονίκης περίπου στα 19.000.

Στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο αναμένεται μεγάλη άνοδος στα χαμηλόβαθμα τμήματα. Στις Παιδαγωγικές Σχολές οι επιδόσεις των υποψηφίων ήταν παρόμοιες με πέρυσι, ωστόσο υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση, επομένως αναμένεται αύξηση των βάσεων σε όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα. Η άνοδος αυτή θα έχει μεγαλύτερη ένταση κυρίως στα εννέα Τμήματα των περιφερειακών Πανεπιστημίων που πέρσι βρέθηκαν κάτω από τη βάση.

Και στο 5o Επιστημονικό Πεδίο θα συναντήσουμε δεκάδες τμήματα με λιγότερα από 10.000 μόρια. Πτώση αναμένεται και στα υψηλόβαθμα τμήματα, κυρίως στα περιφερειακά. Το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) αναμένεται να κινηθεί κάτω από τα 16.800 μόρια, το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΟΠΑ κάτω από τα 16.700 μόρια, ενώ το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΟΠΑ αναμένεται να κινηθεί κάτω από τα 16.600 μόρια.

 

Το υπουργείο Παιδείας βάζει τέλος στους αριστούχους σημαιοφόρους στα Δημοτικά Σχολεία

Σημαιοφόρος πλέον δεν θα είναι ο καλύτερος μαθητής, αλλά ο πιο… τυχερός, καθώς η επιλογή τους στο εξής θα γίνεται με κλήρωση.

 Είδηση - «βόμβα»: Τεράστια αλλαγή στα Δημοτικά Σχολεία!

Συγκεκριμένα, με Προεδρικό Διάταγμα ορίζεται ότι η επιλογή σημαιοφόρου και παραστατών θα γίνεται με κλήρωση και όχι βάσει της βαθμολογίας, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

Οι χαρακτηριστικές παράγραφοι του διατάγματος αναφέρουν:

«Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.

Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».

Δείτε ΕΔΩ το προεδρικό διάταγμα.

 

Τι ίσχυε πριν

Μέχρι τώρα σημαιοφόροι ορίζονταν δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους και επιλέγονταν αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είχαν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γινόταν κλήρωση. Το κλασματικό μέρος αναφερόταν στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.

Παραστάτες ορίζονταν δέκα μαθητές της ΣΤ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γινόταν με την ίδια διαδικασία που επιλέγονταν οι σημαιοφόροι.

Μία απώλεια είχε η κυβερνητική πλειοψηφία κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την παιδεία, καθώς ο νέος αντιπρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Καμμένος καταψήφισε το άρθρο 3 για τις ακαδημαϊκές ελευθερίες.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 3 προβλέπει την επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου.

Η ΝΔ και το Ποτάμι καταψήφισαν όλα τα άρθρα, ενώ η Δημοκρατική Συμπαράταξη είπε «όχι» σε όλα τα άρθρα, πλην του 34 που αφορά στην επιλογή, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μεταπτυχιακών φοιτητών, το οποίο και υπερψήφισε.

Το ΚΚΕ ψήφισε «όχι» επί της αρχής, «παρών» στο άρθρο 3 για το ακαδημαϊκό άσυλο και «όχι» στα υπόλοιπα, τα οποία τέθηκαν σε ονομαστική ψηφοφορία.

Η Χρυσή Αυγή ψήφισε «όχι» επί της αρχής και «παρών» στα άρθρα 15 για την ανάδειξη πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων και στο 34. «Παρών» σε όλα τα άρθρα είπε η Ένωση Κεντρώων.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της ονομαστικής ψηφοφορίας:

Άρθρο 3 ναι: 148, όχι: 98, παρών: 12

Άρθρο 15 ναι: 149, όχι: 89, παρών: 20

Άρθρο 32 ναι: 149, όχι: 104, παρών: 5

Άρθρο 34 ναι: 163, όχι: 74, παρών: 21

Άρθρο 36 ναι: 149, όχι: 104, παρών: 5

Η τροπολογία 1177/119 ναι: 149, όχι: 104, παρών: 6

Αυτό δεν είναι το μόνο χτύπημα που δέχτηκε η Παιδεία αυτές τις ημέρες. Ο Υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής για τον κίνδυνο των «ιδιωτικών συμφερόντων που επιθυμούν να μπουν στα πανεπιστήμια» αλλά και για την αναγκαιότητα των καταλήψεων.

Ο κ. Τσακαλώτος επέλεξε να τοποθετηθεί περισσότερο ως ακαδημαϊκός, περιορίζοντας την ομιλία του στις διατάξεις του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση και να παραδώσει μαθήματα κοινωνικής ευαισθησίας θεωρώντας ότι αποφεύγει παραλληλισμούς με τις συνέπειες της δημοσιονομικής πολιτικής και της υπερφορολόγησης που έχει επιβάλλει ως υπουργός Οικονομικών.

«Μην μας λέτε για τα ναρκωτικά και τη βία, πείτε μας ότι δεν θέλετε τις καταλήψεις, πείτε ότι θέλετε τους φοιτητές να κάθονται στα αυγά τους» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος αναφερόμενος στις αντιδράσεις για την κατάργηση του σημερινού θεσμικού πλαισίου για το πανεπιστημιακό άσυλο.

«Γιατί κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας; Είναι παράνομες οι καταλήψεις; Αντιδημοκρατικές; Οι φοιτητές πρέπει να κάθονται στα αυγά τους;» απηύθυνε ως ερωτήματα ο υπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε: «δεν θέλουν κάποιοι να γίνονται καταλήψεις, εγώ έχω πάρει μέρος σε πολλές, εγώ πιστεύω ότι οι πολλές είναι λάθος, αλλά κι αν είναι λάθος και δεν συμφωνώ δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να συζητήσω».

ΝΔ: Σημαιοφόροι με κλήρωση – Κανένα όριο στην ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ

«Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή́ σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής», αναφέρει σε δήλωσή της η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την κατάργηση του κριτηρίου της επίδοσης για την επιλογή σημαιοφόρων και την κατάργηση της παρουσίας σημαιοφόρων στις δοξολογίες.

«Επιπλέον», όπως αναφέρει η Πειραιώς, «καταργεί την παρουσία σημαιοφόρων στις δοξολογίες. Με αυτόν τον τρόπο, ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού».

«Για άλλη μια φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη.

Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας.

Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», καταλήγει η Νέα Δημοκρατία.

Η κατρακύλα της παιδείας πρέπει να σταματήσει

katrakila paideia

Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, είπε μεταξύ άλλων: «Υπάρχουν ακόμα οχυρά κατά της αριστείας. Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν θα ήθελαν τη δικαιοσύνη ανεξάρτητη για παράδειγμα. Αυτό είναι σημαντικό λάθος.

Υπάρχουν συμπολίτες μας, οι οποίοι θέλουν τα πανεπιστήμια χωρίς αξιολόγηση. Και αυτό είναι πολύ μεγάλο λάθος. Τα σχολεία ακόμα. Υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι φοβούνται τον ανταγωνισμό. Αυτό είναι λάθος.

Υπάρχουν άνθρωποι ακόμα που θέλουν κλειστά επαγγέλματα, που θέλουν πολύ περιορισμένα ωράρια λειτουργίας. Είμαστε μια τουριστική χώρα, κερδίζουμε από ανοιχτά ωράρια λειτουργίας, δεν χάνουμε. Θυμηθείτε πόσο κέρδισε η χώρα από το γεγονός ότι απελευθέρωσε την κρουαζιέρα. Ένα παράδειγμα σας λέω».

Δεν θα σταθούμε στα άλλα, τα αυτονόητα, αλλά στο θέμα της αριστείας και κατ’ επέκταση της παιδείας μιας και είναι στην επικαιρότητα το έκτρωμα του Κ. Γαβρόγλου το οποίο θα ψηφιστεί σήμερα από τη Βουλή. Ένας ιδεοληπτικός αριστερός με παντελή έλλειψη γνώσης για το πώς πρέπει να είναι τα πανεπιστήμια σήμερα, κάνει τη δική του μεταρρύθμιση… αριστερών προδιαγραφών γεγονός που προδιαθέτει για οπισθοδρομικές αλλαγές.

Τι κάνει η κυβέρνηση με μπροστάρη τον Γαβρόγλου; Ουσιαστικά καταργεί ό,τι καλό είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια για να κάνει το χατίρι των αριστερών μειοψηφιών μέσα στα ΑΕΙ και ορισμένων ιδεοληπτικών τεμπέληδων που απλά θέλουν την ανώτατη εκπαίδευση να είναι μονίμως σε… κώμα.

Το νομοσχέδιο ενισχύει το πανεπιστημιακό άσυλο όταν τα ΑΕΙ έχουν γίνει σουρωτήρι από παράνομους που κάνουν ό,τι γουστάρουν. Πρεζάκια, κλέφτες, δολοφόνοι, μετανάστες, έμποροι μαϊμού προϊόντων και ο κάθε λογής παράνομος πάει στο χώρο των ΑΕΙ και στήνει το δικό του… μαγαζάκι. Πουλάει φόβο σε έναν χώρο που θα έπρεπε να είναι ναός της εκπαίδευσης. Και τι κάνει η κυβέρνηση; Καταργεί ουσιαστικά και τις όποιες προβλέψεις των προηγούμενων νόμων για την παρέμβαση της Αστυνομίας όταν πρέπει.

Την ευθύνη θα έχει το πρυτανικό συμβούλιο, πράγμα που σημαίνει ότι θα καίγεται το Πολυτεχνείο κι αυτοί θα συσκέπτονται για το αν οι φλόγες της φωτιάς είναι πολύ… καυτές ή όχι. Μιλάμε για τέτοια ευελιξία σε έναν χώρο που δεν έχει πρόβλημα για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών αλλά γιατί είναι μπάτε σκύλοι αλέστε.

Το νομοσχέδιο φέρνει επίσης τους φοιτητές, ουσιαστικά τις παρατάξεις, τους συνδικαλιστές από κούνια, να συνδιοικούν με τους καθηγητές. Συναλλαγή, μίζες, δωρεάν πτυχία και άλλα πολλά… δωράκια είχαν καταγραφεί στο παρελθόν, γιατί όχι και τώρα; Θα συναποφασίζουν οι φοιτητές γιατί; Και που γίνεται αυτό στον κόσμο;

Την αντιπαράθεση τροφοδοτούν και τρεις ακόμη παρεμβάσεις – οι διατάξεις που προβλέπουν αντικατάσταση των συμβουλίων διοίκησης και μείωση των αμοιβών των διδασκόντων, καθώς και εξομοίωση των master με τους τίτλους των πενταετών προπτυχιακών σπουδών.

Η κυβέρνηση καταργεί ουσιαστικά τα μεταπτυχιακά ενώ αποκλείει και την τελευταία ελπίδα διασύνδεσης των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας. Και ταυτόχρονα αποκλείει και τη διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων. Μια άκρως οπισθοδρομική μεταρρύθμιση που θα προκαλέσει τεράστια ζημιά στην παιδεία.

Και γιατί τα κάνει όλα αυτά η κυβέρνηση της αριστεράς; Απλά και μόνο γιατί προμοτάρει την μετριότητα, θέλει όλοι να είναι μέτριοι, σιχαίνεται την αριστεία, θέλει τους πάντες ισοπεδωμένους σε απαξιωμένα πανεπιστήμια και με πτυχία σκέτα κωλόχαρτα. Και θέλει την Ανώτατη Εκπαίδευση όμηρο των φοιτητών και των μπαχαλάκηδων.

Η υπόθεση της παιδείας είναι τεράστια. Και η ΝΔ πρέπει να συνεχίσει να δίνει τη μάχη της για να μην εφαρμοστεί ποτέ αυτός ο νόμος. Ή για να τον αλλάξει αμέσως μόλις γίνει κυβέρνηση, όπως υποσχέθηκε ο Μητσοτάκης.

Η αλλαγή της χώρας θα γίνει μόνο αν γίνει ποιοτικότερη και αποδοτικότερη η εκπαίδευση στην Ελλάδα. Αν συνδεθεί με την αγορά εργασίας και με τα επαγγέλματα που έχει πράγματι ανάγκη η χώρα. Αν ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα με συνεργασίες, ακόμη κι αν γίνουν βεβαίως και ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Και βεβαίως, όταν οι καθηγητές θα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και δεν θα συνδιαλέγονται με φοιτητές – συνδικαλιστές.

Η κατρακύλα της παιδείας πρέπει να σταματήσει εδώ. Η κυβέρνηση της αριστεράς απλά επιδεινώνει την κακή κατάσταση που επικρατεί. Η ΝΔ πρέπει να κάνει σημαία της μια πραγματική, προοδευτική μεταρρύθμιση.

Το σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

ypourgeio paideias

 

Στο σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναγνωρίζεται το ακαδημαϊκό άσυλο και ορίζονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες επιτρέπεται η επέμβαση δημόσιας δύναμης στους χώρους των ΑΕΙ αυτεπαγγέλτως, χωρίς απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου.

«Επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ επιτρέπεται αυτεπαγγέλτως σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής και ύστερα από απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση. Οι ανωτέρω περιορισμοί δεν ισχύουν για επεμβάσεις του Πυροσβεστικού Σώματος και επεμβάσεις σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο νομοσχέδιο.

Ρυθμίζεται η λειτουργία Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ). Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί από πλευράς υπουργείου, στο ζήτημα των τελών των ΠΜΣ και γι΄ αυτό, τίθενται περιορισμοί σε σειρά άρθρων του νομοσχεδίου, ούτως ώστε το αντίτιμο που δίνουν οι φοιτητές να κυμαίνεται «εντός λογικών ορίων» και να λαμβάνονται υπόψη εισοδηματικά κριτήρια. «Τέλη φοίτησης επιβάλλονται μόνο αν είναι απολύτως αναγκαίο για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των ΠΜΣ, ενώ τα αδικαιολόγητα υψηλά τέλη φοίτησης ελέγχονται από τον υπουργό» αναφέρεται στο νομοσχέδιο.

Κατοχυρώνεται η πρόσβαση των υποψηφίων στον δεύτερο κύκλο σπουδών, ανεξαρτήτως της οικονομικής τους δυνατότητας. Προβλέπεται, δηλαδή, η υποχρέωση των ΑΕΙ να διασφαλίζουν την πρόσβαση όλων των φοιτητών που πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια στα ΠΜΣ, ανεξάρτητα της οικονομικής τους κατάστασης.

Κατοχυρώνεται το δικαίωμα δωρεάν φοίτησης σε μεταπτυχιακά, τα οποία έχουν τέλη φοίτησης, για υποψηφίους με χαμηλά εισοδήματα. Το όριο εισοδήματος που θέτει η διάταξη είναι το εβδομήντα τοις εκατό (70%) του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος και δεν πρέπει να το υπερβαίνει ούτε το οικογενειακό, ούτε το ατομικό εισόδημα του φοιτητή, εάν έχει.

Οι φοιτητές που απαλλάσσονται τελών φοίτησης δεν θα υπερβαίνουν το 30% του συνολικού αριθμού εισακτέων στο ΠΜΣ, σε αντίθεση με το 40%, που είχε ανακοινωθεί αρχικά.

Χρήση του δικαιώματος απαλλαγής από φοιτητή με χαμηλά εισοδήματα, γίνεται για την εισαγωγή και φοίτηση σε ένα μόνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα και, αρχικά, η απαλλαγή χορηγείται κατά τα δύο πρώτα εξάμηνα. Για να συνεχίσει να τυγχάνει απαλλαγής ο φοιτητής, πρέπει να έχει και καλή επίδοση, όπως αυτή προσδιορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό ΠΜΣ.

Η αίτηση απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης προβλέπεται να υποβάλλεται ύστερα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των υποψηφίων και οι φοιτητές επιλέγονται να φοιτήσουν στα ΠΜΣ βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων.

Πέραν της απαλλαγής, ορίζεται ότι και τα Ιδρύματα μπορούν να χορηγούν υποτροφίες σε φοιτητές με ακαδημαϊκά κριτήρια.

Καθορίζεται ότι «αναγκαία προϋπόθεση» για την επιλογή ενός φοιτητή σε μεταπτυχιακό, εκτός των ακαδημαϊκών κριτηρίων που προβλέπονται στον εκάστοτε Κανονισμό, είναι η γνώση μίας ακόμη γλώσσας, πλέον της γλώσσας διεξαγωγής του ΠΜΣ.

Στο νομοσχέδιο έχουν ενταχθεί ρυθμίσεις σχετικά με τους διδάσκοντες στα μεταπτυχιακά. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα, με απόφαση του υπουργού, να οργανώνονται διδακτορικές σπουδές και από Τμήματα ΤΕΙ.

Ορίζεται ότι προσμετρείται θετικά από το υπουργείο κατά την επιχορήγηση των ιδρυμάτων, η λειτουργία ΠΜΣ χωρίς τέλη φοίτησης, ενώ παράλληλα τα ΑΕΙ οφείλουν να αναρτούν κάθε χρόνο στην ιστοσελίδα τους απολογισμό εσόδων- εξόδων, με αναγραφή της κατανομής των δαπανών ανά κατηγορία.

Παράλληλα με τις ήδη υφιστάμενες διαδικασίες αξιολόγησης, ορίζεται η αξιολόγηση κάθε μαθήματος και διδάσκοντος από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές, καθώς επίσης και η εξωτερική αξιολόγηση από Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή (ΕΣΕ), η οποία αποτελείται από αξιολογητές (καθηγητές, ερευνητές κλπ) που δεν διδάσκουν σε μεταπτυχιακό της οικείας Σχολής.

Σχετικά με τη μετάβαση στο νέο καθεστώς των ΠΜΣ, από το σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι για το ακαδημαϊκό έτος 2018-19 «είναι αναγκαία η ίδρυση νέων ή η επανίδρυση των ήδη υφιστάμενων ΠΜΣ», σύμφωνα με τη νέα διαδικασία ίδρυσης ΠΜΣ που προβλέπει το νομοσχέδιο. Για τους ήδη εγγεγραμμένους φοιτητές, εξασφαλίζεται η συνέχιση και ολοκλήρωση της φοίτησης.

Οσον αφορά στα πτυχία των ΑΕΙ πενταετούς τουλάχιστον φοίτησης, ορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την αναγνώρισή τους ως «ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου. Πρόκειται για αναγνώριση επιπλέον ακαδημαϊκών προσόντων στους αποφοίτους των Τμημάτων ή Σχολών των ΑΕΙ, που πληρούν τις προϋποθέσεις».

Προβλέπεται η ίδρυση Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) και η κατάργηση των υφιστάμενων Ινστιτούτων Δια Βίου Εκπαίδευσης και των λειτουργούντων Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ιδρυμάτων. Κάθε άλλο πρόγραμμα επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης εντάσσεται στο ΚΕΔΙΒΙΜ, τους πόρους του οποίου διαχειρίζεται ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Ιδρύματος.

Τα ιδρύματα οφείλουν να αποστείλουν μέχρι τέλος Οκτωβρίου κατάλογο με τα Ινστιτούτα Δια Βίου Εκπαίδευσης και τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης που διατηρούν, καθώς και με τα λοιπά προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης που προσφέρουν, προκειμένου να εκδοθεί η διαπιστωτική πράξη κατάργησης των δομών αυτών, ώστε από την 1/1/2018 κανένα από αυτά να μην παρέχεται από άλλο φορέα πλην του ΚΕΔΙΒΙΜ.

Θεσμοθετούνται τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΣΑΕΕ), αντικαθιστώντας στην ουσία τα Συμβούλια Ιδρύματος, με κύριο σκοπό, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, «την χάραξη της στρατηγικής για την ανάπτυξη του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας, σε περιφερειακό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως την εκτίμηση των αναπτυξιακών προοπτικών και την στρατηγική που έχει κάθε ίδρυμα της Περιφέρειάς του, τη δυνατότητα εκπαιδευτικών και ερευνητικών συνεργειών μεταξύ των ιδρυμάτων αυτών και τη διαμόρφωση κρίσιμων κοινών υποδομών».

Το ΑΣΑΕΕ, κάθε δύο έτη θα συντάσσει απολογισμό πεπραγμένων και τα μέλη του θα έχουν τριετή θητεία, με δυνατότητα επανεκλογής για μία δεύτερη.

Κωδικοποιείται και επικαιροποιείται το θεσμικό πλαίσιο των ΕΛΚΕ των ΑΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων και ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν τους προϋπολογισμούς τους.

Προβλέπεται ότι οι ΕΛΚΕ δεν επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά λαμβάνουν κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από χρηματοδοτήσεις και κάθε είδους χορηγίες και δωρεές από φυσικά και νομικά πρόσωπα (δημόσια ή ιδιωτικά, της ημεδαπής ή της αλλοδαπής), καθώς και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από διεθνείς Οργανισμούς.

Επίσης, έχουν πόρους από την παροχή υπηρεσιών που αναλαμβάνει και υλοποιεί το επιστημονικό και ερευνητικό προσωπικό και οι οποίες σχετίζονται με την ερευνητική και λοιπή δραστηριότητα του ΕΛΚΕ. Επιπλέον πόρο, αποτελεί και το ποσοστό των τελών εγγραφής/δίδακτρα από εκτελεσμένα προγράμματα και σεμινάρια στο πλαίσιο της τυπικής και δια βίου μάθησης.

Καταργείται το τέταρτο (4ο) Επιστημονικό Πεδίο «Επιστήμες της εκπαίδευσης» αφού, όπως δήλωσε το υπουργείο, πολλοί υποψήφιοι αποθαρρύνονται να το δηλώσουν, επειδή απαιτείται η προετοιμασία για ένα επιπλέον μάθημα.

Τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο αυτό θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία, γεγονός που, σύμφωνα με το υπουργείο, «θα διευκολύνει την προσέλκυση υποψηφίων υψηλού επιπέδου στις επιστήμες της αγωγής».

Επιτρέπεται πλέον η μετεγγραφή φοιτητών μεταξύ σχολών και τμημάτων που ανήκουν στο ίδιο ΑΕΙ ή/και εδρεύουν στην ίδια περιφέρεια.

Ιδρύεται Πολυτεχνική Σχολή στο πανεπιστήμιο Αιγαίου, με έδρα τη Σάμο και ανακαθορίζονται οι προϋποθέσεις μετακίνησης μελών ΔΕΠ. Αίρεται ειδικά για τα μέλη ΔΕΠ πρώτης βαθμίδας, η απαγόρευση μετακίνησης από ΑΕΙ της περιφέρειας σε ΑΕΙ των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, απαγόρευση η οποία διατηρείται για τα υπόλοιπα μέλη ΔΕΠ.

Συστήνεται δικαστικό γραφείο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στο Πάντειο πανεπιστήμιο, που θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα Νομική Υπηρεσία, με σκοπό «την καλύτερη αντιμετώπιση της πληθώρας των νομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Πάντειο, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού φοιτητών, διδακτικού προσωπικού, ερευνητικών κέντρων και διοικητικού προσωπικού».

Ρυθμίζονται θέματα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Μαθητείας, συστήνεται Εθνική Επιτροπή και Τεχνική Επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ).

Απλοποιείται και επιταχύνεται η διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, αφού το ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων), πλέον θα επιλαμβάνεται μόνο των υποθέσεων για τις οποίες δεν έχει αποφανθεί το ίδιο στο παρελθόν.

προβλέπεται η δυνατότητα των ΑΕΙ να διοργανώνουν, κατ΄ εξαίρεση, προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου συνολικά ή εν μέρει σε ξένη γλώσσα, αποκλειστικά σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την -ήδη προαναγγελθείσα- κατάργηση της αναγραφής του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που χορηγούνται στους μαθητές της δευτεροβάθμιας.

Ξενώνας "Νακαράκη"

Μουσικό Πανδοχείο

xenonas

ΨΥΓΕΙΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

cafe1743 steni logo oval2

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Ανακοινώσεις

ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΖΟΠΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ


Οι πορείες που οργανώνονται από την ομάδα μας απευθύνονται σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Το μόνο που χρειάζεται για κάθε συμμετοχή είναι όρεξη, σωστά παπούτσια, κατάλληλη ενδυμασία ( ανάλογα με την εποχή και τον καιρό), νεράκι κ ίσως κάτι ελαφρύ για μασούλημα (καθένας φροντίζει για τον εαυτό του).
Όποιος δεν έχει μεταφορικό επικοινωνεί με την ομάδα. Η μεταφορά μας στα σημεία συνάντησης και έπειτα στην αφετηρία της πεζοπορίας γίνεται από Ι.Χ., ο αριθμός των οποίων καθορίζεται από τη συμμετοχή και την αναγκαιότητα. Αυτοκίνητα ξεκινάνε από Χαλκίδα, Αρτάκη και Στενή.
Είμαστε ερασιτέχνες, λάτρεις των όμορφων διαδρομών και των ξεχωριστών τοπίων. Αυτό σημαίνει ότι για να συμμετάσχει κανείς στις βόλτες μας δεν χρειάζονται δεξιότητες, φοβερές αντοχές ή εμπειρία ανάλογα βέβαια και με τον βαθμό δυσκολίας της κάθε διαδρομής.
Δεν υπάρχει αριθμητικός περιορισμός όσον αφορά στις συμμετοχές. Μπορεί να έρθει όποιος το επιθυμεί και να φέρει και την παρέα του. Ελάτε να γνωριστούμε!
Μόνη και βασική προϋπόθεση: η αγάπη και ο σεβασμός για τον περιβάλλον.

 

https://www.facebook.com/groups/298771773841121/?ref=bookmarks

manitariadirfys

Στενή Δίρφυος

embed google map embedgooglemap.net

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΣΤΕΝΗ

Εισάγετε τη διέυθυνση σας και βρείτε την καλύτερη διαδρομή για εσάς!