Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του dirfys.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας

elen

Καλώς ήρθατε στο dirfys.gr, ένα site στο οποίο μπορείτε να βρείτε σχεδόν τα πάντα σχετικά με την περιοχή της Δίρφυς. Σκοπός μας είναι να δείξουμε και να αναδείξουμε τις ομορφιές της περιοχής σε όσους δεν την έχουν επισκεφτεί, να προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες στους κατοίκους της και να φέρουμε πιο κοντά τους απανταχού Δίρφυους.

Καλή περιήγηση

 

                                                                                                                          

Κατάγομαι από τα Κριεζά Δήμου Αλιβερίου-Κύμης, τόπος καταγωγής , γενέθλιος και ...
Διαβάστε περισσότερα...
Τα στέφανα, όπως φαίνεται από την παράδοση, δεν ήταν μια απλή διαδικασία μόνο κατά ...
Διαβάστε περισσότερα...
Με τη χρήση ενός κβαντικού υπολογιστή και ηλεκτρονίων κατάφεραν να... ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ηρωίδα της Εθνικής Αντίστασης, που εκτελέστηκε από τα γερμανικά στρατεύματα ...
Διαβάστε περισσότερα...
Πρόκειται για την κορύφωση του Θείου Πάθους, ένα βήμα πριν την Ανάσταση του ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το τρέξιμο αποτελεί την καλύτερη επιλογή για κάποιον που θέλει να εκτονωθεί και ...
Διαβάστε περισσότερα...
Με ένα μήνυμα στον λογαριασμό της στο Twitter, η Ελληνική Αστυνομία συμβουλεύει ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο Ακάθιστος Ύμνος ή αλλιώς Χαιρετισμοί της Παναγίας, είναι ένα μεγάλο και ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό επίτευγμα στο πεδίο της ιατρικής ρομποτικής πέτυχαν ...
Διαβάστε περισσότερα...
Τη Μεγάλη Πέμπτη εορτάζουμε τα σωτήρια γεγονότα που συνέβηκαν κατά τη διάρκεια ...
Διαβάστε περισσότερα...
Prev Next

  57119618 870854703253921 2584494706352193536 n

48935160 802873710052021 2986947916674891776 n

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Καμία εκδήλωση
A+ R A-

ΣΩΚΡΑΤΗΣ –  ΟΡΕΙΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΔΙΑΣΧΙΣΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Ο σύλλογος ΑΜΕΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ Χαλκίδας διοργανώνει στη μνήμη του μέλους του Σωκράτη Καραμπά δρομική διάσχιση της  Εύβοιας από το βορρά προς το ...

Αναλυτικά οι σταυροί προτίμησης των υποψηφίων Δημοτικών συμβούλων  του κεντρικού ψηφοδελτίου του  συνδυασμού «Βήμα στο αύριο» (Τζοβάννα Γκόγκου)

 

Ενότητα Διρφύων

Κώστας Πνευματικός ...

Η παραδοσιακή ταβέρνα "Το παλιό ξενοδοχείο" άνοιξε και λειτουργεί υπό νέα διεύθυνση, η οποία ανέλαβε να δώσει ξανά πνοή σ’ ένα χώρο με μεγάλη ιστορία, που είχε αγαπηθεί πολύ  από όλους.

Το ...

Αναλυτικά οι σταυροί προτίμησης των υποψηφίων Δημοτικών συμβούλων  του κεντρικού ψηφοδελτίου του  συνδυασμού «Δήμος» (Γιώργος Ψαθάς)

Θεοδοσίου 483
Κατσού 203
Κεραμιδάς 344
Κιαπέκος Δήμος ...

Θυμάστε το λεγόμενο "Ξενοδοχείο της χούντας" στην Αλθέα; Δεν είναι το μοναδικό ξενοδοχείο που προσπάθησε να κατασκευάσει η χούντα. Υπάρχει και άλλο ένα στην Στενή Ευβοίας.

Τα θεμέλιά του μπήκαν ...

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 

Αγαλλίαση αισθάνεσαι διασχίζοντας το φαράγγι της Αγάλης, ακολουθώντας αντίθετα το ρεύμα του ποταμού και αντικρίζοντας τις απόκρημνες πλαγιές με την άγρια βλάστηση ή τους ...

Τα χρώματα γαλάζιο και λευκό συμβολίζουν το Γαλάζιο της Ελληνικής θάλασσας και το Λευκό των αφρισμένων κυμάτων.

Οι οριζόντιες γραμμές είναι 9, όσες και οι συλλαβές του συνθήματος της Ελληνικής ...

Για 7η χρονιά,και φέτος όλοι εκεί!
Κυριακή 12 ΜαΪου

photo credits: Δημήτρης Μάλλιαρης

 

Το 2017, μία εντυπωσιακή καταιγίδα, πλούσια σε ηλεκτρική δραστηριότητα, είχε κάνει το πέρασμά της από την κεντρική Εύβοια, η οποία μου πρόσφερε αρκετό ...

Ντυνόμαστε ...μασκαράδες και βγαίνουμε στους δρόμους!!!

Κυριακή 10 Μαρτίου 2019
12:00 Παρέλαση καρναβαλιστών στην Κάτω Στενή
12:30 Παρέλαση στην Άνω Στενή
και στη συνέχεια...
...τα χορευτικά ...

Ήταν γύρω στις 13.00 σήμερα το μεσημέρι του Σαββάτου (16/02) όταν ο δήμαρχος Διρφύων Μεσσαπίων, Γιώργος Ψαθάς, μαζί με τους συνεργάτες του έφτασε στο σημείο γιατί είχαν πέσει κάποιες πέτρες στο ...

Στο κέντρο ακριβώς της Εύβοιας, με μια κωνική κορυφή που την κάνει να φαντάζει πολύ υψηλότερη από το αληθινό της μέγεθος, στέκεται μυστηριακή και σχεδόν απρόσιτη η Δίρφη.  

Η συνήθως ...

Όμορφες εικόνες από την Στενή Ευβοίας

 

Έλατα, δρύες, καστανιές, πλατάνια, φυλλοβόλα, σπάνια αγριολούλουδα, ρεματιές με τρεχούμενα νερά στολίζουν τις πλαγιές της οροσειράς της Δίρφυος

Στην καρδιά της Εύβοιας δεσπόζει το ψηλότερο βουνό ...

Δρομική διάσχιση της Εύβοιας με σκοπό την αγορά εξοπλισμού για σύλλογο ΑΜΕΑ
Σταυροί προτίμησης υποψηφίων συνδυασμού «Βήμα στο αύριο» (Τζοβάννα Γκόγκου)
Ταβέρνα
Σταυροί προτίμησης υποψηφίων συνδυασμού «Δήμος» (Γιώργος Ψαθάς)
Το ξενοδοχείο στη Στενή που δεν λειτούργησε ποτέ
ΤΟ ΦΑΡΑΓΓΙ ΤΗΣ ΑΓΑΛΗΣ
Τι συμβολίζει η Ελληνική σημαία
ΣΚΟΥΝΤΕΡΙ 2019
Καταιγίδα στο όρος Δίρφυς
ΣΤΕΝΙΩΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Μεγάλα προβλήματα στον δρόμο προς Στενή λόγο κατολίσθησης
Μονοπάτια στην Δίρφη
 Έπεσαν τα πρώτα χιόνια στην Εύβοια
Δίρφυς Ευβοίας, το φυσικό κάλλος και το παραδοσιακό χρώμα

Οικονομία

Στην ανάγκη να μην υπάρξουν αποκλίσεις από τα συμφωνηθέντα για τις προσλήψεις ...
Διαβάστε περισσότερα...

Παράξενα

«Ησαϊα χόρευε, η Παρθένος έσχεν εν γαστρί, και έτεκεν υιόν τον Εμμανουήλ, Θεόν τε ...
Διαβάστε περισσότερα...

Κοινωνία

Η Κυριακή της Πεντηκοστής είναι μία από της σημαντικότερες ημέρες για την ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πολιτισμός


Τα στέφανα, όπως φαίνεται από την παράδοση, δεν ήταν μια απλή διαδικασία μόνο κατά ...
Διαβάστε περισσότερα...

Περιβάλλον

Απόψεις

Το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει μια μοναδική ικανότητα να απορρυθμίζεται ...
Διαβάστε περισσότερα...

ΠΑΙΔΕΙΑ

Το υπουργείο Παιδείας βάζει τέλος στους αριστούχους σημαιοφόρους στα Δημοτικά Σχολεία

Σημαιοφόρος πλέον δεν θα είναι ο καλύτερος μαθητής, αλλά ο πιο… τυχερός, καθώς η επιλογή τους στο εξής θα γίνεται με κλήρωση.

 Είδηση - «βόμβα»: Τεράστια αλλαγή στα Δημοτικά Σχολεία!

Συγκεκριμένα, με Προεδρικό Διάταγμα ορίζεται ότι η επιλογή σημαιοφόρου και παραστατών θα γίνεται με κλήρωση και όχι βάσει της βαθμολογίας, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

Οι χαρακτηριστικές παράγραφοι του διατάγματος αναφέρουν:

«Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.

Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».

Δείτε ΕΔΩ το προεδρικό διάταγμα.

 

Τι ίσχυε πριν

Μέχρι τώρα σημαιοφόροι ορίζονταν δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους και επιλέγονταν αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είχαν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γινόταν κλήρωση. Το κλασματικό μέρος αναφερόταν στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.

Παραστάτες ορίζονταν δέκα μαθητές της ΣΤ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γινόταν με την ίδια διαδικασία που επιλέγονταν οι σημαιοφόροι.

Μία απώλεια είχε η κυβερνητική πλειοψηφία κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την παιδεία, καθώς ο νέος αντιπρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Καμμένος καταψήφισε το άρθρο 3 για τις ακαδημαϊκές ελευθερίες.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 3 προβλέπει την επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου.

Η ΝΔ και το Ποτάμι καταψήφισαν όλα τα άρθρα, ενώ η Δημοκρατική Συμπαράταξη είπε «όχι» σε όλα τα άρθρα, πλην του 34 που αφορά στην επιλογή, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μεταπτυχιακών φοιτητών, το οποίο και υπερψήφισε.

Το ΚΚΕ ψήφισε «όχι» επί της αρχής, «παρών» στο άρθρο 3 για το ακαδημαϊκό άσυλο και «όχι» στα υπόλοιπα, τα οποία τέθηκαν σε ονομαστική ψηφοφορία.

Η Χρυσή Αυγή ψήφισε «όχι» επί της αρχής και «παρών» στα άρθρα 15 για την ανάδειξη πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων και στο 34. «Παρών» σε όλα τα άρθρα είπε η Ένωση Κεντρώων.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της ονομαστικής ψηφοφορίας:

Άρθρο 3 ναι: 148, όχι: 98, παρών: 12

Άρθρο 15 ναι: 149, όχι: 89, παρών: 20

Άρθρο 32 ναι: 149, όχι: 104, παρών: 5

Άρθρο 34 ναι: 163, όχι: 74, παρών: 21

Άρθρο 36 ναι: 149, όχι: 104, παρών: 5

Η τροπολογία 1177/119 ναι: 149, όχι: 104, παρών: 6

Αυτό δεν είναι το μόνο χτύπημα που δέχτηκε η Παιδεία αυτές τις ημέρες. Ο Υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής για τον κίνδυνο των «ιδιωτικών συμφερόντων που επιθυμούν να μπουν στα πανεπιστήμια» αλλά και για την αναγκαιότητα των καταλήψεων.

Ο κ. Τσακαλώτος επέλεξε να τοποθετηθεί περισσότερο ως ακαδημαϊκός, περιορίζοντας την ομιλία του στις διατάξεις του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση και να παραδώσει μαθήματα κοινωνικής ευαισθησίας θεωρώντας ότι αποφεύγει παραλληλισμούς με τις συνέπειες της δημοσιονομικής πολιτικής και της υπερφορολόγησης που έχει επιβάλλει ως υπουργός Οικονομικών.

«Μην μας λέτε για τα ναρκωτικά και τη βία, πείτε μας ότι δεν θέλετε τις καταλήψεις, πείτε ότι θέλετε τους φοιτητές να κάθονται στα αυγά τους» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος αναφερόμενος στις αντιδράσεις για την κατάργηση του σημερινού θεσμικού πλαισίου για το πανεπιστημιακό άσυλο.

«Γιατί κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας; Είναι παράνομες οι καταλήψεις; Αντιδημοκρατικές; Οι φοιτητές πρέπει να κάθονται στα αυγά τους;» απηύθυνε ως ερωτήματα ο υπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε: «δεν θέλουν κάποιοι να γίνονται καταλήψεις, εγώ έχω πάρει μέρος σε πολλές, εγώ πιστεύω ότι οι πολλές είναι λάθος, αλλά κι αν είναι λάθος και δεν συμφωνώ δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να συζητήσω».

ΝΔ: Σημαιοφόροι με κλήρωση – Κανένα όριο στην ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ

«Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή́ σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής», αναφέρει σε δήλωσή της η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την κατάργηση του κριτηρίου της επίδοσης για την επιλογή σημαιοφόρων και την κατάργηση της παρουσίας σημαιοφόρων στις δοξολογίες.

«Επιπλέον», όπως αναφέρει η Πειραιώς, «καταργεί την παρουσία σημαιοφόρων στις δοξολογίες. Με αυτόν τον τρόπο, ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού».

«Για άλλη μια φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη.

Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας.

Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», καταλήγει η Νέα Δημοκρατία.

Η κατρακύλα της παιδείας πρέπει να σταματήσει

katrakila paideia

Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, είπε μεταξύ άλλων: «Υπάρχουν ακόμα οχυρά κατά της αριστείας. Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν θα ήθελαν τη δικαιοσύνη ανεξάρτητη για παράδειγμα. Αυτό είναι σημαντικό λάθος.

Υπάρχουν συμπολίτες μας, οι οποίοι θέλουν τα πανεπιστήμια χωρίς αξιολόγηση. Και αυτό είναι πολύ μεγάλο λάθος. Τα σχολεία ακόμα. Υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι φοβούνται τον ανταγωνισμό. Αυτό είναι λάθος.

Υπάρχουν άνθρωποι ακόμα που θέλουν κλειστά επαγγέλματα, που θέλουν πολύ περιορισμένα ωράρια λειτουργίας. Είμαστε μια τουριστική χώρα, κερδίζουμε από ανοιχτά ωράρια λειτουργίας, δεν χάνουμε. Θυμηθείτε πόσο κέρδισε η χώρα από το γεγονός ότι απελευθέρωσε την κρουαζιέρα. Ένα παράδειγμα σας λέω».

Δεν θα σταθούμε στα άλλα, τα αυτονόητα, αλλά στο θέμα της αριστείας και κατ’ επέκταση της παιδείας μιας και είναι στην επικαιρότητα το έκτρωμα του Κ. Γαβρόγλου το οποίο θα ψηφιστεί σήμερα από τη Βουλή. Ένας ιδεοληπτικός αριστερός με παντελή έλλειψη γνώσης για το πώς πρέπει να είναι τα πανεπιστήμια σήμερα, κάνει τη δική του μεταρρύθμιση… αριστερών προδιαγραφών γεγονός που προδιαθέτει για οπισθοδρομικές αλλαγές.

Τι κάνει η κυβέρνηση με μπροστάρη τον Γαβρόγλου; Ουσιαστικά καταργεί ό,τι καλό είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια για να κάνει το χατίρι των αριστερών μειοψηφιών μέσα στα ΑΕΙ και ορισμένων ιδεοληπτικών τεμπέληδων που απλά θέλουν την ανώτατη εκπαίδευση να είναι μονίμως σε… κώμα.

Το νομοσχέδιο ενισχύει το πανεπιστημιακό άσυλο όταν τα ΑΕΙ έχουν γίνει σουρωτήρι από παράνομους που κάνουν ό,τι γουστάρουν. Πρεζάκια, κλέφτες, δολοφόνοι, μετανάστες, έμποροι μαϊμού προϊόντων και ο κάθε λογής παράνομος πάει στο χώρο των ΑΕΙ και στήνει το δικό του… μαγαζάκι. Πουλάει φόβο σε έναν χώρο που θα έπρεπε να είναι ναός της εκπαίδευσης. Και τι κάνει η κυβέρνηση; Καταργεί ουσιαστικά και τις όποιες προβλέψεις των προηγούμενων νόμων για την παρέμβαση της Αστυνομίας όταν πρέπει.

Την ευθύνη θα έχει το πρυτανικό συμβούλιο, πράγμα που σημαίνει ότι θα καίγεται το Πολυτεχνείο κι αυτοί θα συσκέπτονται για το αν οι φλόγες της φωτιάς είναι πολύ… καυτές ή όχι. Μιλάμε για τέτοια ευελιξία σε έναν χώρο που δεν έχει πρόβλημα για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών αλλά γιατί είναι μπάτε σκύλοι αλέστε.

Το νομοσχέδιο φέρνει επίσης τους φοιτητές, ουσιαστικά τις παρατάξεις, τους συνδικαλιστές από κούνια, να συνδιοικούν με τους καθηγητές. Συναλλαγή, μίζες, δωρεάν πτυχία και άλλα πολλά… δωράκια είχαν καταγραφεί στο παρελθόν, γιατί όχι και τώρα; Θα συναποφασίζουν οι φοιτητές γιατί; Και που γίνεται αυτό στον κόσμο;

Την αντιπαράθεση τροφοδοτούν και τρεις ακόμη παρεμβάσεις – οι διατάξεις που προβλέπουν αντικατάσταση των συμβουλίων διοίκησης και μείωση των αμοιβών των διδασκόντων, καθώς και εξομοίωση των master με τους τίτλους των πενταετών προπτυχιακών σπουδών.

Η κυβέρνηση καταργεί ουσιαστικά τα μεταπτυχιακά ενώ αποκλείει και την τελευταία ελπίδα διασύνδεσης των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας. Και ταυτόχρονα αποκλείει και τη διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων. Μια άκρως οπισθοδρομική μεταρρύθμιση που θα προκαλέσει τεράστια ζημιά στην παιδεία.

Και γιατί τα κάνει όλα αυτά η κυβέρνηση της αριστεράς; Απλά και μόνο γιατί προμοτάρει την μετριότητα, θέλει όλοι να είναι μέτριοι, σιχαίνεται την αριστεία, θέλει τους πάντες ισοπεδωμένους σε απαξιωμένα πανεπιστήμια και με πτυχία σκέτα κωλόχαρτα. Και θέλει την Ανώτατη Εκπαίδευση όμηρο των φοιτητών και των μπαχαλάκηδων.

Η υπόθεση της παιδείας είναι τεράστια. Και η ΝΔ πρέπει να συνεχίσει να δίνει τη μάχη της για να μην εφαρμοστεί ποτέ αυτός ο νόμος. Ή για να τον αλλάξει αμέσως μόλις γίνει κυβέρνηση, όπως υποσχέθηκε ο Μητσοτάκης.

Η αλλαγή της χώρας θα γίνει μόνο αν γίνει ποιοτικότερη και αποδοτικότερη η εκπαίδευση στην Ελλάδα. Αν συνδεθεί με την αγορά εργασίας και με τα επαγγέλματα που έχει πράγματι ανάγκη η χώρα. Αν ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα με συνεργασίες, ακόμη κι αν γίνουν βεβαίως και ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Και βεβαίως, όταν οι καθηγητές θα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και δεν θα συνδιαλέγονται με φοιτητές – συνδικαλιστές.

Η κατρακύλα της παιδείας πρέπει να σταματήσει εδώ. Η κυβέρνηση της αριστεράς απλά επιδεινώνει την κακή κατάσταση που επικρατεί. Η ΝΔ πρέπει να κάνει σημαία της μια πραγματική, προοδευτική μεταρρύθμιση.

Το σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

ypourgeio paideias

 

Στο σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναγνωρίζεται το ακαδημαϊκό άσυλο και ορίζονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες επιτρέπεται η επέμβαση δημόσιας δύναμης στους χώρους των ΑΕΙ αυτεπαγγέλτως, χωρίς απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου.

«Επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ επιτρέπεται αυτεπαγγέλτως σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής και ύστερα από απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση. Οι ανωτέρω περιορισμοί δεν ισχύουν για επεμβάσεις του Πυροσβεστικού Σώματος και επεμβάσεις σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο νομοσχέδιο.

Ρυθμίζεται η λειτουργία Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ). Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί από πλευράς υπουργείου, στο ζήτημα των τελών των ΠΜΣ και γι΄ αυτό, τίθενται περιορισμοί σε σειρά άρθρων του νομοσχεδίου, ούτως ώστε το αντίτιμο που δίνουν οι φοιτητές να κυμαίνεται «εντός λογικών ορίων» και να λαμβάνονται υπόψη εισοδηματικά κριτήρια. «Τέλη φοίτησης επιβάλλονται μόνο αν είναι απολύτως αναγκαίο για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των ΠΜΣ, ενώ τα αδικαιολόγητα υψηλά τέλη φοίτησης ελέγχονται από τον υπουργό» αναφέρεται στο νομοσχέδιο.

Κατοχυρώνεται η πρόσβαση των υποψηφίων στον δεύτερο κύκλο σπουδών, ανεξαρτήτως της οικονομικής τους δυνατότητας. Προβλέπεται, δηλαδή, η υποχρέωση των ΑΕΙ να διασφαλίζουν την πρόσβαση όλων των φοιτητών που πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια στα ΠΜΣ, ανεξάρτητα της οικονομικής τους κατάστασης.

Κατοχυρώνεται το δικαίωμα δωρεάν φοίτησης σε μεταπτυχιακά, τα οποία έχουν τέλη φοίτησης, για υποψηφίους με χαμηλά εισοδήματα. Το όριο εισοδήματος που θέτει η διάταξη είναι το εβδομήντα τοις εκατό (70%) του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος και δεν πρέπει να το υπερβαίνει ούτε το οικογενειακό, ούτε το ατομικό εισόδημα του φοιτητή, εάν έχει.

Οι φοιτητές που απαλλάσσονται τελών φοίτησης δεν θα υπερβαίνουν το 30% του συνολικού αριθμού εισακτέων στο ΠΜΣ, σε αντίθεση με το 40%, που είχε ανακοινωθεί αρχικά.

Χρήση του δικαιώματος απαλλαγής από φοιτητή με χαμηλά εισοδήματα, γίνεται για την εισαγωγή και φοίτηση σε ένα μόνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα και, αρχικά, η απαλλαγή χορηγείται κατά τα δύο πρώτα εξάμηνα. Για να συνεχίσει να τυγχάνει απαλλαγής ο φοιτητής, πρέπει να έχει και καλή επίδοση, όπως αυτή προσδιορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό ΠΜΣ.

Η αίτηση απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης προβλέπεται να υποβάλλεται ύστερα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των υποψηφίων και οι φοιτητές επιλέγονται να φοιτήσουν στα ΠΜΣ βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων.

Πέραν της απαλλαγής, ορίζεται ότι και τα Ιδρύματα μπορούν να χορηγούν υποτροφίες σε φοιτητές με ακαδημαϊκά κριτήρια.

Καθορίζεται ότι «αναγκαία προϋπόθεση» για την επιλογή ενός φοιτητή σε μεταπτυχιακό, εκτός των ακαδημαϊκών κριτηρίων που προβλέπονται στον εκάστοτε Κανονισμό, είναι η γνώση μίας ακόμη γλώσσας, πλέον της γλώσσας διεξαγωγής του ΠΜΣ.

Στο νομοσχέδιο έχουν ενταχθεί ρυθμίσεις σχετικά με τους διδάσκοντες στα μεταπτυχιακά. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα, με απόφαση του υπουργού, να οργανώνονται διδακτορικές σπουδές και από Τμήματα ΤΕΙ.

Ορίζεται ότι προσμετρείται θετικά από το υπουργείο κατά την επιχορήγηση των ιδρυμάτων, η λειτουργία ΠΜΣ χωρίς τέλη φοίτησης, ενώ παράλληλα τα ΑΕΙ οφείλουν να αναρτούν κάθε χρόνο στην ιστοσελίδα τους απολογισμό εσόδων- εξόδων, με αναγραφή της κατανομής των δαπανών ανά κατηγορία.

Παράλληλα με τις ήδη υφιστάμενες διαδικασίες αξιολόγησης, ορίζεται η αξιολόγηση κάθε μαθήματος και διδάσκοντος από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές, καθώς επίσης και η εξωτερική αξιολόγηση από Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή (ΕΣΕ), η οποία αποτελείται από αξιολογητές (καθηγητές, ερευνητές κλπ) που δεν διδάσκουν σε μεταπτυχιακό της οικείας Σχολής.

Σχετικά με τη μετάβαση στο νέο καθεστώς των ΠΜΣ, από το σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι για το ακαδημαϊκό έτος 2018-19 «είναι αναγκαία η ίδρυση νέων ή η επανίδρυση των ήδη υφιστάμενων ΠΜΣ», σύμφωνα με τη νέα διαδικασία ίδρυσης ΠΜΣ που προβλέπει το νομοσχέδιο. Για τους ήδη εγγεγραμμένους φοιτητές, εξασφαλίζεται η συνέχιση και ολοκλήρωση της φοίτησης.

Οσον αφορά στα πτυχία των ΑΕΙ πενταετούς τουλάχιστον φοίτησης, ορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την αναγνώρισή τους ως «ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου. Πρόκειται για αναγνώριση επιπλέον ακαδημαϊκών προσόντων στους αποφοίτους των Τμημάτων ή Σχολών των ΑΕΙ, που πληρούν τις προϋποθέσεις».

Προβλέπεται η ίδρυση Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) και η κατάργηση των υφιστάμενων Ινστιτούτων Δια Βίου Εκπαίδευσης και των λειτουργούντων Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ιδρυμάτων. Κάθε άλλο πρόγραμμα επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης εντάσσεται στο ΚΕΔΙΒΙΜ, τους πόρους του οποίου διαχειρίζεται ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Ιδρύματος.

Τα ιδρύματα οφείλουν να αποστείλουν μέχρι τέλος Οκτωβρίου κατάλογο με τα Ινστιτούτα Δια Βίου Εκπαίδευσης και τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης που διατηρούν, καθώς και με τα λοιπά προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης που προσφέρουν, προκειμένου να εκδοθεί η διαπιστωτική πράξη κατάργησης των δομών αυτών, ώστε από την 1/1/2018 κανένα από αυτά να μην παρέχεται από άλλο φορέα πλην του ΚΕΔΙΒΙΜ.

Θεσμοθετούνται τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΣΑΕΕ), αντικαθιστώντας στην ουσία τα Συμβούλια Ιδρύματος, με κύριο σκοπό, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, «την χάραξη της στρατηγικής για την ανάπτυξη του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας, σε περιφερειακό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως την εκτίμηση των αναπτυξιακών προοπτικών και την στρατηγική που έχει κάθε ίδρυμα της Περιφέρειάς του, τη δυνατότητα εκπαιδευτικών και ερευνητικών συνεργειών μεταξύ των ιδρυμάτων αυτών και τη διαμόρφωση κρίσιμων κοινών υποδομών».

Το ΑΣΑΕΕ, κάθε δύο έτη θα συντάσσει απολογισμό πεπραγμένων και τα μέλη του θα έχουν τριετή θητεία, με δυνατότητα επανεκλογής για μία δεύτερη.

Κωδικοποιείται και επικαιροποιείται το θεσμικό πλαίσιο των ΕΛΚΕ των ΑΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων και ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν τους προϋπολογισμούς τους.

Προβλέπεται ότι οι ΕΛΚΕ δεν επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά λαμβάνουν κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από χρηματοδοτήσεις και κάθε είδους χορηγίες και δωρεές από φυσικά και νομικά πρόσωπα (δημόσια ή ιδιωτικά, της ημεδαπής ή της αλλοδαπής), καθώς και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από διεθνείς Οργανισμούς.

Επίσης, έχουν πόρους από την παροχή υπηρεσιών που αναλαμβάνει και υλοποιεί το επιστημονικό και ερευνητικό προσωπικό και οι οποίες σχετίζονται με την ερευνητική και λοιπή δραστηριότητα του ΕΛΚΕ. Επιπλέον πόρο, αποτελεί και το ποσοστό των τελών εγγραφής/δίδακτρα από εκτελεσμένα προγράμματα και σεμινάρια στο πλαίσιο της τυπικής και δια βίου μάθησης.

Καταργείται το τέταρτο (4ο) Επιστημονικό Πεδίο «Επιστήμες της εκπαίδευσης» αφού, όπως δήλωσε το υπουργείο, πολλοί υποψήφιοι αποθαρρύνονται να το δηλώσουν, επειδή απαιτείται η προετοιμασία για ένα επιπλέον μάθημα.

Τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο αυτό θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία, γεγονός που, σύμφωνα με το υπουργείο, «θα διευκολύνει την προσέλκυση υποψηφίων υψηλού επιπέδου στις επιστήμες της αγωγής».

Επιτρέπεται πλέον η μετεγγραφή φοιτητών μεταξύ σχολών και τμημάτων που ανήκουν στο ίδιο ΑΕΙ ή/και εδρεύουν στην ίδια περιφέρεια.

Ιδρύεται Πολυτεχνική Σχολή στο πανεπιστήμιο Αιγαίου, με έδρα τη Σάμο και ανακαθορίζονται οι προϋποθέσεις μετακίνησης μελών ΔΕΠ. Αίρεται ειδικά για τα μέλη ΔΕΠ πρώτης βαθμίδας, η απαγόρευση μετακίνησης από ΑΕΙ της περιφέρειας σε ΑΕΙ των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, απαγόρευση η οποία διατηρείται για τα υπόλοιπα μέλη ΔΕΠ.

Συστήνεται δικαστικό γραφείο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στο Πάντειο πανεπιστήμιο, που θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα Νομική Υπηρεσία, με σκοπό «την καλύτερη αντιμετώπιση της πληθώρας των νομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Πάντειο, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού φοιτητών, διδακτικού προσωπικού, ερευνητικών κέντρων και διοικητικού προσωπικού».

Ρυθμίζονται θέματα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Μαθητείας, συστήνεται Εθνική Επιτροπή και Τεχνική Επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ).

Απλοποιείται και επιταχύνεται η διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, αφού το ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων), πλέον θα επιλαμβάνεται μόνο των υποθέσεων για τις οποίες δεν έχει αποφανθεί το ίδιο στο παρελθόν.

προβλέπεται η δυνατότητα των ΑΕΙ να διοργανώνουν, κατ΄ εξαίρεση, προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου συνολικά ή εν μέρει σε ξένη γλώσσα, αποκλειστικά σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την -ήδη προαναγγελθείσα- κατάργηση της αναγραφής του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που χορηγούνται στους μαθητές της δευτεροβάθμιας.

Πώς γίνονται οι καλοί μαθητές

kalos mathitis

Το αργότερο από τη στιγμή που ένα παιδί ή μάλλον μια οικογένεια αρχίζει την εκπαιδευτική της σταδιοδρομία, τη στιγμή δηλαδή που περνάει την πόρτα του πρώτου εκπαιδευτικού ιδρύματος, που είναι ο παιδικός σταθμός ή το νηπιαγωγείο αρχίζει για πολλούς γονείς η αγωνία του πώς θα τα πάει το παιδί στο σχολείο. Πριν καλά-καλά τα παιδιά μάθουν να κρατάνε στα χέρια τους το μολύβι για να ζωγραφίσουν ανθρωπάκια, το μυαλό των γονιών τους επεξεργάζεται επιλογές σχολείων, συνδυασμούς εκπαιδευτκών δραστηριοτήτων, ξένων γλωσσών, μέσων που βοηθούν στην μάθηση.

Το σχολείο, το δημοτικό στην αρχή, γυμνάσιο και λύκειο αργότερα και πάει λέγοντας η οικογένεια το περιμένει με χαρά και κρυφή ή φανερή περηφάνεια αλλά και με λιγότερη ή περισσότερη ένταση. Το αν το παιδί θα είναι καλός μαθητής είναι κάτι που μοιάζει να συνδέεται με πολλούς παράγοντες της ζωής, της δικής του καταρχήν αλλά και ολόκληρης της οικογένειας. Η προσωπική εξέλιξη αλλά και η ευημερία της μετέπειτα ζωής του παιδιού συναρτάται με τις σχολικές του επιδόσεις, την επιβεβαίωση των νοητικών του ικανοτήτων αλλά και των παιδαγωγικών ικανοτήτων των γονιών, την επιβεβαίωση των επιλογών τους και βέβαια, η καθημερινή ικανοποίηση, ευημερία και ηρεμία τόσο του ίδιου του παιδιού όσο και της οικογένειας ολόκληρης είναι συνυφασμένη με το πόσο καλά τα πάει στο σχολείο.

Κάθε γονιός λοιπόν θα ευχόταν τα παιδιά του να είναι καλοί μαθητές. Τι είναι όμως ακριβώς αυτό και σημαίνει «καλός μαθητής» για όλους το ίδιο;

Ο πιο καλός ο μαθητής...

Τι σημαίνει καλός μαθητής; Μα πολύ απλό, θα έλεγαν οι περισσότεροι. Είναι ο μαθητής που είναι επιμελής, συνεπής στις σχολικές του υποχρεώσεις, δεν έχει ίδιος και δεν δημιουργεί προβλήματα στο σχολείο ούτε με τους δασκάλους ή καθηγητές ούτε με τους συμμαθητές του και γενικά έχει καλές επιδόσεις, παίρνει καλούς βαθμούς, δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα στις εξετάσεις. Όλα αυτά είναι πολύ σωστά και κατανοητά δεν παύουν όμως να αποδίδουν μια αρκετά στατική εικόνα αυτού που ονομάζουμε «καλό μαθητή» αγνοώντας έτσι τους δυο βασικότερους και πολύ ζωντανούς παράγοντες που διαμορφώνουν, ο καθένας με τον τρόπο του την έννοια αυτή: τα παιδιά, τους ίδιους δηλαδή τους μαθητές από τη μια και τους γονείς από την άλλη.

Δεν μπορούμε όμως να αγνοήσουμε ότι όταν μιλάμε για καλούς μαθητές μιλάμε για παιδιά και συγκεκριμένα παιδιά ηλικίας από 6 ως 18 ετών. Αυτά τα δώδεκα χρόνια της σχολικής σταδιοδρομίας είναι χρόνια διαρκούς και πολύ ραγδαίας ανάπτυξης, χρόνια συνεχόμενων αλλαγών στην προσωπικότητα, τον συναισθηματικό κόσμο, το γνωστικό επίπεδο, τις αντιδράσεις, τη συμπεριφορά του κάθε παιδιού. Αυτές όλες οι αλλαγές, οι έντονες και συνήθως αναπάντεχες μεταπτώσεις στον τρόπο που κάθε παιδί βιώνει τον κόσμο γύρω του και μέσα του, δεν είναι απλά, μικρά, δευτερεύοντα μικροπροβληματάκια που πρέπει να ξεπεραστούν το γρηγορότερο για να συνεχίσει το παιδί να είναι λειτουργικό και αποτελεσματικό στις μαθητικές του υποχρεώσεις, αλλά είναι το «εδώ και τώρα» η καθημερινή, ζωντανή και συχνά πολύ δύσκολη πραγματικότητα του.

Aπό την άλλη μεριά έχουμε τους γονείς. Είναι αυτοί που έχουν τις προσδοκίες, τα όνειρα που, όσο στεγνό και άχαρο κι αν ακούγεται, έχουν «επενδύσει» με πολλούς τρόπους στο παιδί ή τα παιδιά τους και περιμένουν, και μέσα από τις επιδόσεις του στο σχολείο (αν όχι κυρίως μέσα απ’ αυτές), να «ανταμειφθούν», να δουν τις προσπάθειες τους να καρποφορούν. Για τους γονείς το «καλός μαθητής» είναι συχνά πολύ προσωπική υπόθεση.

Καταρχήν είναι η αγνή χαρά και ικανοποίηση να βλέπουν το παιδί τους να τα καταφέρνει και να μην δυσκολεύεται, είναι όμως και πολλά άλλα. Είναι προσωπική επιβεβαίωση ότι τα έχουν καταφέρει καλά σαν γονείς, είναι μια πολλές φορές αβάσιμη ανακούφιση ότι το παιδί τους εξασφαλίζει ένα σύμφωνα με τα κριτήρια τους καλό μέλλον, είναι «ξόρκι» για τις δικές τους κακοτυχίες ή αποτυχίες («εσύ θα καταφέρεις αυτό που δεν κατάφερα εγώ»), είναι «τρόπαιο» σε ανταγωνιστικά παιχνίδια με άλλους, είναι τροφή για την ματαιοδοξία τους.

Ο καλός μαθητής λοιπόν είναι αυτός που ξεπερνάει ακάθεκτος όλες τις δυσκολίες και τις μεταπτώσεις της ηλικίας του και συνεχίζει να «φέρνει καλούς βαθμούς» εκπληρώνοντας έτσι τις προσδοκίες των γονιών του.

Υπάρχουν παιδιά που το καταφέρνουν. Γιατί έτσι είναι φτιαγμένα, γιατί στάθηκαν σε μερικά πράγματα τυχερά, γιατί είχαν πάντα την κατάλληλη στήριξη. Υπάρχουν όμως και άλλα που δεν τα καταφέρνουν. Που το να είναι πάντα καλοί μαθητές κάποια μέρα το ξεπληρώνουν αρκετά ακριβά.

Οι γονείς της Έφης, 19 ετών τώρα, μιλούν γι’ αυτό που έζησαν με την κόρη τους που ήταν πάντα υποδειγματική μαθήτρια: « οι καλοί της βαθμοί μας επιβεβαίωναν ότι της αρέσει αυτό που κάνει και πιστεύαμε ότι όλες της οι προσπάθειες ήταν φυσιολογικές εφόσον ήθελε και ή ίδια από μικρή να γίνει γιατρός σαν εμάς. Έτσι δεν ανησυχήσαμε όταν σταμάτησε στην πρώτη λυκείου το πιάνο που το αγαπούσε τόσο πολύ για να διαβάζει περισσότερο. Παραπονιόταν συχνά ότι είναι κουρασμένη κι εμείς φροντίζαμε απλώς να κοιμάται αρκετά, σαν να μην ήταν μια έφηβη που χρειάζεται κι άλλα πράγματα, φίλους, παρέα, ανεμελιά, γέλιο. Όταν αρχίσαμε να συνειδητοποιούμε ότι έχει μείνει η μισή κι αυτό δεν είναι από κοκεταρία μόνο, ήταν ήδη αρκετά αργά, είχε νευρική ανορεξία κι έπρεπε να νοσηλευτεί. Αν ξέραμε τότε θα είχαμε σταθεί πολύ πιο κοντά της, θα την είχαμε στηρίξει για να μην είναι τόσο καλή μαθήτρια».

Η μητέρα του Γιώργου που είναι 14 ετών μιλάει για κάτι παρόμοιο: «Το ότι ήταν καλός μαθητής ήταν για μας απόδειξη ότι όλα πάνε καλά. Είχαμε μπερδέψει το παιδί Γιώργο με τον μαθητή. Το ότι δεν πήγαινε σινεμά ή βόλτα με τους φίλους του, ότι είχε απομονωθεί, δεν μας απασχολούσε ιδιαίτερα γιατί λέγαμε ότι αν είχε προβλήματα θα έπεφταν και οι σχολικές του επιδόσεις. Πόσο έξω μπορεί να πέφτει κανείς σαν γονιός. Όταν άρχισαν οι εφιάλτες και ο παιδοψυχολόγος μας μίλησε για κατάθλιψη τότε δυστυχώς το καταλάβαμε.»

Ίσως λοιπόν είναι απαραίτητο να αναθεωρήσουμε κάπως τις αντιλήψεις περί καλών μαθητών και να τις προσαρμόσουμε στο κάθε παιδί ξεχωριστά.

Καλός μαθητής είναι αυτός που τα καταφέρνει με το σχολείο και τα μαθήματα αλλά όχι σε βάρος της προσωπικής του ευτυχίας, όταν δηλαδή υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις σχολικές επιδόσεις αλλά και την ευχαρίστηση, το παιχνίδι, την παρέα με συνομηλίκους, την τεμπελιά και το χασομέρι, απαραίτητο συστατικό ιδιαίτερα της εφηβικής ηλικίας.

Είναι όχι μόνο άχρηστο αλλά και πολύ επικίνδυνο να είναι κάποιος πρώτος μαθητής και μια μέρα να αναγκαστεί να εγκαταλείψει επειδή «κάηκε το σύστημα». Καλός μαθητής είναι κι αυτός που οι επιδόσεις του δεν είναι πάντα οι ίδιες αλλά μπορεί να πέφτουν όταν κάτι σοβαρό τον απασχολεί χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήρθε η συντέλεια του κόσμου ούτε για τους γονείς του και κατά συνέπεια ούτε για τον ίδιο.

Καλός μαθητής είναι κι αυτός που είναι καλός σε ορισμένα μαθήματα και σ’ άλλα λιγότερο. Καλός μαθητής είναι κι αυτός που παίρνει μέτριους βαθμούς και είναι ευχαριστημένος, έχει ενδιαφέροντα, πράγματα που αγαπάει και προσπαθεί γι’ αυτά, έστω κι εξωσχολικά. Ίσως πρέπει να γίνουμε λίγο πιο γενναιόδωροι με τον τίτλο του καλού μαθητή και να τον διευρύνουμε.

!! Πολλές έρευνες πάνω στους έφηβους και νέους ενήλικες διαπίστωσαν: Μόνο 25% περίπου των εφήβων θεωρούν τις εξαιρετικές σχολικές επιδόσεις πολύ σημαντικές για να τα καταφέρουν στη ζωή τους. Άλλοι τόσοι πιστεύουν ότι οι καλοί βαθμοί είναι σημαντικοί αλλά όχι πρωταρχικής σημασίας για την κατοπινή πορεία ενός ανθρώπου. Το υπόλοιπο 50% των νέων είναι πεπεισμένοι ότι οι σχολικοί βαθμοί δεν έχουν σημασία για την επαγγελματική σταδιοδρομία, μελλοντικούς μισθούς και αναγνώριση. Μήπως δεν έχουν και πολύ άδικο;

!! Καλός μαθητής είναι μόνο ο πρώτος μαθητής ή αυτός που είναι ανάμεσα στους πρώτους; Δυστυχώς, εμείς οι γονείς σπρωγμένοι εν μέρει από τις προσωπικές μας φιλοδοξίες κι εν μέρει από το σχολικό σύστημα τείνουμε να παίρνουμε σαν βασικότερο κριτήριο αξιολόγησης του καλού μαθητή τις μελλοντικές πιθανότητες που έχει (όπως τις εκτιμάμε βέβαια οι ίδιοι χρόνια πριν) να πάει καλά στις εκάστοτε πανελλήνιες και να μπεί σε μια «καλή σχολή». Ίσως όμως, για το καλό των παιδιών κυρίως, να είναι προτιμότερο να αξιολογούμε τις σχολικές επιδόσεις την κάθε στιγμή χωρίς ν’ αλλοιθωρίζουμε προς το μέλλον, σύμφωνα με τις προσπάθειες που καταβάλλουν, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τις υπόλοιπες «επιδόσεις» σε άλλους τομείς της ζωής τους.

Η «συνταγή»;

Μιλώντας λοιπόν γι’ αυτόν τον πιο «διευρυμένο» καλό μαθητή μπορούμε να δούμε τι χρειάζεται και τι μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί να τα πηγαίνει καλά στο σχολείο.

Τα παιδιά χρειάζονται ενθάρρυνση για να γίνουν αυτόνομα

Το σχολείο είναι δουλειά του παιδιού. Μια σχολική σταδιοδρομία που αρχίζει με «έχουμε να κάνουμε μαθήματα» και συνεχείς παραινέσεις των γονιών στο παιδί για να μελετήσει μπαίνει πάνω σε κακές βάσεις. Η αυτονομία μαθαίνεται σιγά-σιγά πριν και μετά την αρχή στο σχολείο, όταν οι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους και τα ενθαρρύνουν να κάνουν πράγματα μόνα τους, να συμμετέχουν ανάλογα με την ηλικία τους σε δουλειές του σπιτιού, να έχουν φίλους και να διαχειρίζονται τις σχέσεις τους. Η αναγνώριση και εκτίμηση αυτού που προσπαθεί ένα παιδί είναι κάτι στο οποίο χρειάζεται μεγάλη γενναιοδωρία εκ μέρους των γονιών και ίσως κάτι παραπάνω. Πρέπει να είναι όσο πιο ειλικρινής γίνεται. Ένα καθήκον των γονιών είναι να αναγνωρίσουν μέσα τους και να μετριάσουν όσο γίνεται την τελειομανία και την υπέρμετρη φιλοδοξία τους σε σχέση με τα παιδιά τους, γιατί δεν υπάρχει το τέλειο παιδί όπως δεν υπάρχουν οι τέλειοι γονείς. Σχετικά με τα μαθήματα του σχολείου αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εμπιστευθούμε το παιδί ότι θα βρει τον δικό του ρυθμό και τρόπο και ότι όσο περισσότερη η πίεση τόσο λιγότερες οι πιθανότητες ότι θα συμβεί αυτό.

Βοήθεια στην οργάνωση της δουλειάς

Αυτό φυσικά δεν είναι εύκολο γιατί η ανησυχία των γονιών βάζει σε δοκιμασία την υπομονή τους. Επειδή όμως οι φωνές και ο θυμός τελικά δεν έχουν κανένα θετικό αποτέλεσμα είναι πιο ουσιαστικής σημασίας να βοηθήσουν το παιδί τους να βρει τρόπους να είναι πιο συστηματικό. Να βρεί πού του αρέσει να διαβάζει, ποια ώρα, να μην το αφήνουν περισσότερο από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα (ανάλογο της ηλικίας του, π.χ. όχι παραπάνω από μισή με μία ώρα στην πρώτη τάξη, μία με μιάμιση στη δευτέρα και την Τρίτη κοκ.), να κοιτάει πρώτα τι έχει και μετά ν’ αρχίζει, να κάνει μικρά ενδιάμεσα διαλείμματα, να εναλλάσσει γραπτές με προφορικές ασκήσεις για να μένει συγκεντρωμένο. Όλα αυτά είναι ουσιασικής σημασίας και πολλά παιδιά πελαγώνουν γιατί δεν μπορουν να οργανώσουν τη μελέτη τους και όχι τόσο γιατί δυσκολεύονται με το περιεχόμενο.

Τα παιδιά χρειάζονται τη στήριξη των γονιών.

Προσοχή όμως: όχι για να τους υπενθυμίζουν συνέχεια ότι έχουν κι άλλα μαθήματα, ότι δεν τα πήγαν αρκετά καλά στην τελευταία ορθογραφία ή στο τεστ και για να τα κρατάνε καθισμένα 4 ώρες στην καρέκλα μέχρι να τελειώσουν τη μελέτη τους. Χρειάζονται τους γονείς για βοήθεια σε ό,τι δεν καταλαβαίνουν και δυσκολεύονται. Για να έχουν ένα ανοιχτό αυτί όταν έστω και μικροπροβληματάκια με τη συμμαθήτρια, τη δασκάλα, τον γυμναστή, τον καλύτερο φίλο, τον καθηγητή της χημείας τους προκαλούν ανησυχία, ένταση, λύπη.

Ο ρόλος των γονιών είναι να μην συγχέουν τον μαθητή με το παιδί και να δίνουν στο παιδί τους να καταλαβαίνει ότι μια αποτυχία στο σχολείο δεν σημαίνει γι’ αυτούς ότι απογοητεύονται απ’ αυτό ή ότι κλονίζεται η αγάπη τους γι’ αυτό. Αυτό μπορεί πολλοί γονείς να το θεωρούν αυτονόητο «αλλίμονο, εγώ το παιδί μου το αγαπάω ό,τι κι αν κάνει, ό,τι μαθητής κι αν είναι» πολύ συχνά όμως άλλα μηνύματα του δίνουν. Με την πρόθεση να του δείξουν ότι «πρέπει να το πάρει στα σοβαρά», το τιμωρούν, το μαλώνουν ή δείχνουν μόνο την δυσαρέσκεια και την απογοήτευση τους χωρίς να προσπαθήσουν καν να καταλάβουν πώς είναι για το ίδιο το παιδί και να το βοηθήσουν. Για να ξεπεράσουν όμως τις δυσκολιες τους τα παιδιά χρειάζονται ανθρώπους που ενδιαφέρονται να ακούσουν και να καταλάβουν. Με τον τρόπο αυτό μαθαίνουν να ζητούν βοήθεια όταν την χρειάζονται και να μην εγκαταλείπουν όταν κάτι δεν πάει καλά. Χρειάζονται γονείς που καταλαβαίνουν ότι πραγματικά καλός μαθητής είναι μόνο αυτός που είναι καλά και στην υπόλοιπη ζωή του.

Μην Ξεχάσεις να διαβάσεις

Βελτιώστε την υγεία σας με σύμμαχο σας τη φύση.

Kάποιες τροφές δεν πρέπει να λείπουν σχεδόν ποτέ από το διατροφολόγιό μας.

Ο Ιπποκράτης δίδασκε ότι «το φάρμακό σου είναι η τροφή σου και η τροφή ...

Πρόσβαση στο Άγιο Όρος έχουν μόνο 100 Ορθόδοξοι και μόλις 10 μη ορθόδοξοι κάθε μέρα. Κάθε ένας επισκέπτης πρέπει να παρουσιάσει το διαβατήριο του πριν εισέλθει στην περιοχή όπου δεν του ...

Η παραγωγή μπύρας φαίνεται πως προηγήθηκε αυτής του ψωμιού, σύμφωνα με νέα στοιχεία που ανακάλυψαν οι επιστήμονες στη Μέση Ανατολή.

Συγκεκριμένα Αμερικανοί ερευνητές δημοσίευσαν στο περιοδικό ...

Αν και η νέα χρονιά μόλις ξεκίνησε, κάποιοι από εμάς έχουμε το μυαλό μας στην διαφυγή(και φοροδιαφυγή..not) . Αν αυτό σημαίνει μάλιστα πως θα συμπεριλάβουμε το ταίρι μας σε κάποιο ξεχωριστό μέρος ...

Την απουσία των πολιτών από την Αθήνα για καλοκαιρινές διακοπές εκμεταλλεύονται οργανωμένες συμμορίες διαρρηκτών, οι οποίες εισβάλουν σε σπίτια με κλειδιά-πασπαρτού, χωρίς να αφήνουν πίσω τους το ...

Η παραγωγή μπύρας φαίνεται πως προηγήθηκε αυτής του ψωμιού, σύμφωνα με νέα στοιχεία που ανακάλυψαν οι επιστήμονες στη Μέση Ανατολή.

Συγκεκριμένα Αμερικανοί ερευνητές δημοσίευσαν στο περιοδικό ...

Μια ερώτηση που ταλαιπωρεί διαχρονικά την ανθρωπότητα είναι η "μετά θάνατον εμπειρία", δηλαδή το τι μας συμβαίνει αφότου η καρδιά μας σταματήσει να χτυπάει

Υπάρχουν πλείστες αναφορές για το πώς ...

Όσα περισσότερα μαθαίνουν οι ερευνητές για τις θεραπευτικές ιδιότητες αυτού του μπαχαρικού, τόσο περισσότερο αυξάνεται το ενδιαφέρον τους…

Κουρκουμάς

Υπάρχουν πάνω από 5.000 μελέτες σχετικά με ...

Όσοι χρησιμοποιούμε το Ίντερνετ, διαπιστώνουμε πως το σεξ αποτελεί βασική είδηση και θέμα σε αυτό καθημερινά. Περιοδικά, εκπομπές, σειρές, βιβλία, συνεντεύξεις ασχολούνται διαρκώς με αυτό, ...

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ για ποιο λόγο κρεμάτε το χαρτί υγείας με τον τρόπο που το κρεμάτε; Οι επιστήμονες αποκαλύπτουν..

Συνήθως υπάρχουν 2 τρόποι για να κρεμάσει κανείς το χαρτί υγείας στην ...

Οι άνθρωποι με "έξυπνο" εγκέφαλο έχουν πιο πολλές πιθανότητες να είναι ευτυχισμένοι, μορφωμένοι και πιο καλοπληρωμένοι.

Όσοι τα καταφέρνουν καλύτερα έχουν εγκεφάλους που είναι διαφορετικά ...

Στην Ελλάδα ευτυχώς το φως και ο ήλιος δεν λείπουν ούτε καν τον χειμώνα. Τώρα που ο καιρός ανοίγει και οι ημέρες μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο, το φως έχει την τιμητική του.

Οσοι ξυπνάνε και ...

Οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε το παραδοσιακό, λευκό ψωμί. Δηλαδή ψωμί με λευκό αλεύρι, το οποίο σίγουρα δεν ανήκει στην κατηγορία των τροφών που παίρνουν επαίνους. Πρέπει να γνωρίζετε ότι η πιο ...

Παρανοήσεις σχετικά με τα αίτια του καρκίνου μπορεί να οδηγήσουν σε περιττή ανησυχία για την υγεία σας. Διάφορες αξιώσεις κυκλοφορούν στο διαδίκτυο καθημερινά για αντικείμενα και προϊόντα, όπως ...

Σπαράγγια για υψηλή πίεση, μπανάνα για στρες
Σπαράγγια για υψηλή ...

Βελτιώστε την υγεία σας με σύμμαχο σας τη φύση.

...
Άγιο Όρος: Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος των γυναικών;
Άγιο Όρος: Γιατί ...

Πρόσβαση στο Άγιο Όρος έχουν μόνο 100 Ορθόδοξοι ...

Η παραγωγή μπύρας φαίνεται πως προηγήθηκε αυτής του ψωμιού
Η παραγωγή μπύρας ...

Η παραγωγή μπύρας φαίνεται πως προηγήθηκε αυτής ...

οι 10 πιο ρομαντικοί προορισμοί στον κόσμο
οι 10 πιο ρομαντικοί ...

Αν και η νέα χρονιά μόλις ξεκίνησε, κάποιοι από ...

Έξαρση διαρρήξεων τον Αύγουστο: Πως «ανοίγουν» σπίτια και κλειδώνουν φεύγοντας
Έξαρση διαρρήξεων τον ...

Την απουσία των πολιτών από την Αθήνα για ...

Η παραγωγή μπύρας φαίνεται πως προηγήθηκε αυτής του ψωμιού
Η παραγωγή μπύρας ...

Η παραγωγή μπύρας φαίνεται πως προηγήθηκε αυτής ...

Όταν πεθαίνουμε, το καταλαβαίνουμε: Ο εγκέφαλος είναι ενεργός για ώρες μετά τον θάνατο
Όταν πεθαίνουμε, το ...

Μια ερώτηση που ταλαιπωρεί διαχρονικά την ...

Κουρκουμάς
Κουρκουμάς

Όσα περισσότερα μαθαίνουν οι ερευνητές για τις ...

Μπορεί η διαρκής ενασχόληση με το σεξ να είναι τελικά και βλαπτική;
Μπορεί η διαρκής ...

Όσοι χρησιμοποιούμε το Ίντερνετ, διαπιστώνουμε ...

Το πώς κρεμάτε το χαρτί υγείας λέει πολλά για τον χαρακτήρα σας!
Το πώς κρεμάτε το χαρτί ...

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ για ποιο λόγο κρεμάτε το ...

Οι εγκέφαλοι των έξυπνων ατόμων διαφέρουν από τους αυτούς των κοινών θνητών
Οι εγκέφαλοι των έξυπνων ...

Οι άνθρωποι με "έξυπνο" εγκέφαλο έχουν πιο ...

Να γιατί πρέπει να ξυπνάμε νωρίς το πρωί
Να γιατί πρέπει να ...

Στην Ελλάδα ευτυχώς το φως και ο ήλιος δεν ...

Τί θα σας συμβεί αν σταματήσετε να τρώτε λευκό ψωμί
Τί θα σας συμβεί αν ...

Οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε το παραδοσιακό, ...

Οι μύθοι για τον καρκίνο
Οι μύθοι για τον καρκίνο

Παρανοήσεις σχετικά με τα αίτια του καρκίνου ...

Ξενώνας "Νακαράκη"

Μουσικό Πανδοχείο

xenonas

ΨΥΓΕΙΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

cafe1743 steni logo oval2

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΖΟΠΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ


Οι πορείες που οργανώνονται από την ομάδα μας απευθύνονται σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Το μόνο που χρειάζεται για κάθε συμμετοχή είναι όρεξη, σωστά παπούτσια, κατάλληλη ενδυμασία ( ανάλογα με την εποχή και τον καιρό), νεράκι κ ίσως κάτι ελαφρύ για μασούλημα (καθένας φροντίζει για τον εαυτό του).
Όποιος δεν έχει μεταφορικό επικοινωνεί με την ομάδα. Η μεταφορά μας στα σημεία συνάντησης και έπειτα στην αφετηρία της πεζοπορίας γίνεται από Ι.Χ., ο αριθμός των οποίων καθορίζεται από τη συμμετοχή και την αναγκαιότητα. Αυτοκίνητα ξεκινάνε από Χαλκίδα, Αρτάκη και Στενή.
Είμαστε ερασιτέχνες, λάτρεις των όμορφων διαδρομών και των ξεχωριστών τοπίων. Αυτό σημαίνει ότι για να συμμετάσχει κανείς στις βόλτες μας δεν χρειάζονται δεξιότητες, φοβερές αντοχές ή εμπειρία ανάλογα βέβαια και με τον βαθμό δυσκολίας της κάθε διαδρομής.
Δεν υπάρχει αριθμητικός περιορισμός όσον αφορά στις συμμετοχές. Μπορεί να έρθει όποιος το επιθυμεί και να φέρει και την παρέα του. Ελάτε να γνωριστούμε!
Μόνη και βασική προϋπόθεση: η αγάπη και ο σεβασμός για τον περιβάλλον.

 

https://www.facebook.com/groups/298771773841121/?ref=bookmarks

manitariadirfys

Στενή Δίρφυος

embed google map embedgooglemap.net

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΣΤΕΝΗ

Εισάγετε τη διέυθυνση σας και βρείτε την καλύτερη διαδρομή για εσάς!